Будь-яка динаміка на АЗС може бути пов'язана лише зі зростанням цін на нафту. Навряд чи найближчим часом ціни на пальне істотно підвищяться від тих, які є зараз на українських заправках.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич.
«Те, що РФ пустила нафтопроводами «брудну» нафту, через що вийшов із ладу Мозирський нафтопереробний завод у Білорусі, не має жодного стосунку до українських заводів. Українські заводи не закуповують російську нафту. Це нафта, яка просто транспортувалася через територію України. Тому цей фактор точно виключений у питанні вартості пального в нас», – зазначив Марунич.
Крім того, Білорусь вирішила проблему й поставки відновлені. Ціни на пальне підвищуватимуться залежно від того, якими будуть котирування нафти на світовому ринку. Зараз немає ані істотного падіння, ані зростання, додав він.
Звичайно, впливатиме подальша політика США. Зокрема, посилення обмежень, запроваджених США на імпорт нафти з Ірану, опосередковано вплине на ціну пального на українських заправках.
«Наші заводи змушені імпортувати нафту, яка дорожччає, за вищою ціною», – підкреслив він.
За його словами, на ринку нафти ситуація відносно стабільна.
«Курс гривні поки також стабільний, і з цієї причини ціни точно не зростатимуть. Великі мережі, якщо не буде негативних трендів, ціни не підніматимуть. Якщо курс не зміниться, то чекати зміни ціни через цей фактор не варто», – пояснив фахівець.
Найближчим часом різкої зміни цін на бензин на українських АЗС не буде, для цього немає підстав, акцентував він.
«Наразі немає яскраво виражених трендів, які б могли спровокувати різке коливання вартості пального», – констатував Дмитро Марунич.
Директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев нагадав, що обмеження РФ на поставки нафтопродуктів запроваджуються з 1 червня. Отже, ми маємо час переглянути портфель постачальників і маршрути поставок.
Він припустив, що навіть якщо будуть припинені поставки, то переорієнтація на інші напрямки, якщо вона буде оперативною, не дасть суттєво змінити ціни на пальне.
«Якщо диверсифікація відбуватиметься плавно, то зміняться ціни на вартість транспортування. Трубопровідне пальне з РФ дешевше, ніж залізничне. Різниця в 3-5%. Якщо трубопровідні поставки припиняться, то це спричинить зміну ціни пального в такому діапазоні», – пояснив Геннадій Рябцев.
Відзначимо, бензин і дизельне паливо з 2014 до 2019 року подорожчали більш ніж удвічі.
Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA