Проявляється так званий Зеленський на місцях. Тобто цілком об’єктивно, коли люди виявляють, що телевізійний образ починає нівелюватися.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив політолог Володимир Цибулько.
«Партія продає в принципі не кандидатів, а далі проект партії. Це люди, які просувають партію на округах. Таким чином вибудована логіка. Окрім того, коли з кандидатами навіть першої п’ятірки починаєш говорити про якісь сутнісні речі, проектні ідеї для країни виявляється, що це «сирі» люди, вони не можуть зв’язати причинно-наслідкових процесів», – зазначив Цибулько.
За його словами, виборцям у мажоритарних округах хочеться бачити в особі мажоритарника паралельну владу, яка жорстко тиснутиме на місцевих князьків і допомагатиме громаді, створюватиме робочі місця тощо.
«Більшість територій чекають від мажоритарника саме таких послуг. Ті, кого виставили в «Слузі народу», навіть не встигають щось запропонувати», – підкреслив він.
«Тому багато людей обиратимуть з урахуванням фактору місцевого сервісу від потужного фінансово спроможного мажоритарника, розглядаючи його як паралельну владу для місцевого самоврядування», – пояснив Цибулько.
Політолог Михайло Дяденко припустив, що рейтинг партії вже не зростатиме.
«Потрібно розуміти, що на президентських виборах суспільство було розколоте, були ті, хто проти Порошенка, й вони обрали Зеленського. Кредит довіри, який отримав Зеленський, – це кредит недовіри до колишньої влади», – зазначив він.
Однак наразі на парламентських виборах багато партій, людям є з чого обирати, уточнив політолог.
«Якщо Зеленський не ухвалить непопулярних рішень, то рейтинг партії може бути на рівні показника Зеленського в першому турі», – резюмував Михайло Дяденко.
За останніми соцопитуваннями, підтримка партії «Слуга народу» впала (42,3%). В опитуванні «Рейтингу», оприлюдненому 26 червня, в партії був показник 45,3%, в «Опозиційної платформи – За життя» – 13,4%, в «Європейської солідарності» – 8,3%, в «Голосу», як і в «Батьківщини», – 7,2%.
Нагадаємо, опитування «Рейтингу», проведене з 29 травня до 3 червня, показало, що за «Слугу народу» готові були проголосувати 48,2%.
Як змінювалися прогнози соціологів і коефіцієнти ставок у двох найпопулярніших букмекерських конторах на партії, які зараз можуть вважатися прохідними до Верховної ради, – за посиланням.
Хронологія виборчої кампанії – тут.
Нагадаємо, з програмами всіх партій, їх положеннями, списками та кандидатами в одномандатних округах можна ознайомитися в нашому розділі «Вибори».
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA