Ціни на пальне визначають два чинники – курс національної валюти та вартість нафтопродуктів на кордоні. Вартість нафтопродуктів на кордоні знижується, курс гривні стабільний, навіть сильніший, ніж на початку весни.
Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.
На його думку, є фактори, які сприяють зниженню цін на пальне. Однак зустрічні санкції України щодо товарів з РФ несуть ризики.
«Виникає необхідність переорієнтації поставок на інші напрямки», – уточнив він.
Експерт нагадав, що в червні 2019 року РФ змінила порядок оформлення експортних партій нафтопродуктів для України, що викликало перебудову схем поставок. Інформаційний простір був заповнений новинами про те, що Україну чекає дефіцит пального.
«Трейдери в розрахунку заробити на можливому дефіциті спробували запастися пальним, встановивши рекордні обсяги закупівель дизпалива та скрапленого газу. Однак дефіциту ресурсу не було й немає», – зазначив він.
За його словами, збільшенню поставок сприяло й те, що російські компанії були зацікавлені не платити спецмита із серпня.
«У підсумку утворився надлишок запасів, зберігати його ніде, трейдери змушені реалізовувати ресурс. Не виключено, що доведеться знижувати ціни», – підкреслив фахівець.
Він навів приклад із середньою роздрібною вартістю скрапленого газу на українських АЗС, яка вже знизилася до 11,46 грн/л.
Як повідомлялося, Україна в липні імпортувала з Росії рекордні 315,4 тис. тонн дизельного пального. Загалом, обсяги імпорту минулого місяця зросли на 20,5% – до 663 тис. тонн, а за півріччя збільшилися майже на 10%, до 3,2 млн тонн.
Нагадаємо, Україна з 1 серпня запровадила спеціальне мито на товари з Росії, які стягуватимуться незалежно від інших зборів.
Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на інфографіці.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA