Ціни на заправках: чому пальне у жовтні може подорожчати

Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»

Ціни на нафтопродукти в Україні визначаються двома факторами – курсом валют і вартістю нафтопродуктів на кордоні, оскільки українці завозять 3/4 нафтопродуктів.

Про це в коментарі «Слово і Діло» розповів директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.

Енергетик зауважив, що протягом останнього місяця курс зміцнювався, а ціни на кордоні зростали.

«У вересні було два протилежних за впливом фактора, які компенсували один одного», – зазначив Рябцев.

На думку експерта, те, що останнім часом спостерігається зростання цін на пальне, це наслідок внутрішніх проблем.

«Насамперед УЗ і морські порти не здатні забезпечити реалізацію планів трейдерів щодо диверсифікації поставок нафтопродуктів після зустрічних санкцій РФ і України», – пояснив енергетик.

Він розповів, що після запровадження спецмита Україною і особливого порядку оформлення експортних партій нафтопродуктів РФ трейдери були змушені диверсифікувати джерела поставок нафтопродуктів.

Однак для того, щоб реалізувати ці плани, необхідно було надання локомотивної тяги, вагонів-цистерн і безперешкодне проходження складів з нафтопродуктами, констатував експерт.

За його словами, оскільки нічого з вище згаданого не було забезпечено, на ринку виник ризик появи дефіциту нафтопродуктів, який був закладений у цінах.

«Зараз очікується, якщо ситуація не зміниться, то в жовтні буде спостерігатися певний ситуативний дефіцит пального у трейдерів. Це означає, що вони підніматимуть ціни, щоб отримати можливість за високою ціною купити пальне на вільному ринку», – резюмував Геннадій Рябцев.

Відзначимо, бензин і дизельне паливо з 2014 по 2019 рік подорожчали більше ніж удвічі.

Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО