Міністр інфраструктури України Владислав Криклій повідомив, що має намір звернутися до депутатів з проханням скасувати податок на додану вартість (ПДВ) на внутрішні авіаперевезення. «Будемо пропонувати Верховній раді скасувати податок на додану вартість на внутрішні перевезення, тому що здається дивним, що на міжнародні перевезення відсутній ПДВ, а на внутрішні є», – заявив Криклій.
«Слово і Діло» оцінило ініціативу міністра разом з експертом з питань транспорту Олександром Кавою і дізналося, чи вплине це на вартість авіаквитків.
За словами експерта, скасування ПДВ на внутрішні авіаперевезення жодним чином не вплине на вартість авіаквитків.
«Усі авіакомпанії використовують динамічне ціноутворення. Тільки менеджмент компанії знає, яка середня прибутковість того чи іншого рейсу. Один пасажир може купити квиток за 500 гривень, а поруч сидітиме пасажир, який віддав за квиток 5000 гривень, заплативши і за себе, і за сусіда», – наголосив Кава.
Експерт пояснив, що всі авіакомпанії використовують динамічне ціноутворення: є 20 тарифів економкласу, 6 тарифів – бізнескласу.
«Алгоритм вирішує скільки квитків за якою ціною пропонувати на кожен конкретний рейс. Алгоритм враховує історичний попит на цей рейс і динаміку покупки квитків на рейс. Бувають акційні квитки, сезон великого попиту. Порівнювати в авіації квитки можна лише на якусь дату, але не завжди спрацьовує, що той рейс дешевше, а інший дорожче», – прокоментував Олександр Кава.
На його думку, судячи за подібними ініціативами, у міністерства є проблема з визначенням пріоритетів.
Він розповів, що авіаційна галузь наразі в непоганому стані. При цьому спостерігаються великі проблеми із залізничними перевезеннями, старим парком вагонів, який не оновлюється, а держава не виділяє гроші, наголосив експерт.
Крім того, залишається африканська модель на ринку автобусних перевезень, де щорічно гине 70-80 пасажирів, а близько 800 зазнають травм, акцентував Кава.
«Міністерству інфраструктури потрібно вирішити насамперед ці проблеми, а не займатися скасуванням ПДВ на внутрішні авіаперевезення. Все одно проникнення послуги авіаперевезень дуже низьке. Якщо подивитися на внутрішній український сегмент, то практично мінімальне», – резюмував Олександр Кава.
Відзначимо, в Програмі діяльності уряду йдеться, що в Україні значно зросте частка авіаційних маршрутів, які виконуються за лоукост-моделлю.
Раніше ми повідомляли, які авіакомпанії-лоукостери вже є на ринку України.
Додамо, 30 січня 2019 року кандидат на пост президента України Володимир Зеленський у своїй передвиборчій програмі пообіцяв відновити аеропорти в кожному обласному центрі.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA