Протягом листопада ціни на бензини і дизпаливо практично не змінилися. Дизпаливо подешевшало на три копійки. А ось автогаз, навпаки, подорожчав у середньому на 70 копійок за літр. Крім того, у профільних комітетах Верховної ради України обговорюється зміна податкового навантаження на нафтопродукти, що передбачає різке зростання ставок акцизів на автогаз. У коментарі «Слово і Діло» директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев висловив сумніви, що акциз на автогаз підвищать в реальності, оскільки для цього потрібно вносити зміни в Закон України «Про державний бюджет», який вже ухвалений. Енергетик уточнив, що відповідно до бюджетного кодексу вносити зміни в цей закон можна двічі на рік: до 1 липня і до 1 січня.
На його думку, акциз на автогаз якщо і підвищать, то не найближчим часом точно.
Також експерт погодився, що на ринку спостерігається подорожчання автогазу, але, за його словами, це сезонний фактор.
«Зараз Україна завозить три чверті скрапленого газу, який необхідний. Цей скраплений газ використовується в країнах Європи як котельне пальне. Там дуже поширене опалення та гаряче водопостачання, джерелом енергії для чого є зріджений нафтовий газ», – пояснив Рябцев.
Енергетик додав, що в українського ринку автомобільного пального зараз з'явився конкурент у вигляді європейських котелень. У зв'язку з цим ціна зростає, оскільки є попит та конкуренція.
Геннадій Рябцев акцентував, для того, щоб утримати певні обсяги на ринку, українські трейдери змушені купувати пальне за ціною, яка вища, ніж влітку.
Зважаючи на динаміку минулого і позаминулого року, зростання цін на автогаз очікуване, уточнив експерт.
«В цілому серйозного коригування цін на пальне, в тому числі на автогаз, не повинно бути. Запас для зростання залишається в середньому на 30-50 копійок залежно від мереж. Співвідношення між цінами на бензин і зріджений газ не зросте на понад 50%», – резюмував Геннадій Рябцев.
Директор Інституту енергетичних досліджень Дмитро Марунич нагадав, що президент України Володимир Зеленський декларував, що спробує знайти компроміс із РФ у всіх питаннях, у зв'язку з чим, можливо, влада не стане посилювати спецмита.
«Якщо компромісу не буде, вартість пального може зрости в межах 5-7%, що означає подорожчання в рамках 50 копійок або гривні за літр пального», – спрогнозував Марунич.
Відзначимо, бензин і дизельне пальне з 2014 до 2019 рік подорожчали більш ніж удвічі.
Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA