Вартість будівельних робіт із реконструкції «втомленого» Шулявського шляхопроводу може знову збільшитися. Спочатку проєкт оцінювався в 598,49 млн грн, пізніше вартість підвищилася завдяки додатковим договорам до 830 млн грн, а в жовтні минулого року міст і зовсім подорожчав до 1,05 млрд грн. Тепер, за попередніми даними, загальна вартість реконструкції шляхопроводу може обійтися в 1,726 млрд грн. Директор аналітичного центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко в коментарі «Слово і Діло» пояснив, що початкова цифра в 598,49 млн грн фігурувала ще 10 років тому, коли в планах соціально-економічного розвитку була записана реконструкція проспекту Перемоги.
Олександр Сергієнко уточнив, що за реконструкцію проспекту Перемоги ніхто не брався близько 10 років. Тільки коли прийшла нова команда Віталія Кличка, на першому етапі провели реконструкцію проспекту Перемоги, на другому – проводять ремонт Шулявського шляхопроводу.
«Подорожчання проєкту пов'язане з декількома причинами. По-перше, із появою нових об'єктів, які потрібно робити. Проєкт розроблений дуже давно, він не передбачав підземних комунікацій», – констатував фахівець.
За його словами, перше суттєве збільшення витрат пов'язане з тим, що необхідно було перекладати підземні комунікації.
Другий фактор – збільшення вартості будівельних робіт та будматеріалів, позначив Сергієнко. Він уточнив, що вартість робіт завжди прив'язана до вартості матеріалів. Тобто, чим дорожче матеріали, тим дорожче виконання робіт.
«Третій фактор – часовий. Тендери затягувалися. На жаль, в України непроста тендерна процедура. Якщо хтось не згоден, має право оскаржити рішення тендерного комітету. Тоді затягується процедура визначення виконавця робіт, закупівлі матеріалів. У зв'язку з цим щонайменше на пів року затягнули початок реконструкції, що вплинуло на вартість матеріалів», – роз'яснив директор аналітичного центру «Інститут міста».
Олександр Сергієнко звернув увагу на інформацію про те, що витрати можуть збільшитися ще на 700 млн грн. Експерт підкреслив, що наразі це не відповідає дійсності.
Фахівець розповів, що в планах будівництво ще одного нового заїзду на міст, вже ведуться переговори з Фондом держмайна щодо п'ятого цеху «Більшовика». При цьому Фонд просить за те, щоб знести цех, майже 700 млн грн.
Експерт наголосив, що заступник мера Києва Микола Поворозник публічно заявив, що це завищена сума.
«Трохи цинічно, якщо враховувати Фонд держмайна. З однієї кишені, тобто з місцевого бюджету хочуть витягнути суму грошей і покласти ці ж гроші до іншої кишені – до державного бюджета. Це блюзнірство. Київ виконує столичні функції, представляє Україну на світовій арені», – прокоментував Сергієнко.
Олександр Сергієнко додав, що під час візиту в Україну президенти інших країн, іноземні делегації отримують враження про країну, дивлячись на столицю.
Експерт розкритикував позицію центральної влади.
«Уряд не справляється із завданнями, бюджет недоотримав грошей, але латати діри за рахунок Києва некоректно, м'яко кажучи. Не тільки кияни користуються цим шляхопроводом, а вся Україна», – наполіг він.
Фахівець також нагадав про те, що 2020 рік – рік виборів, тому не виключено, що буде багато спекуляцій навколо Кличка та його діяльності.
Також Олександр Сергієнко припустив, що до кінця літа реконструкцію шляхопроводу можуть завершити.
За його словами, складних інженерних робіт вже не передбачається.
«Закінчити все за пів року цілком реально», – резюмував директор аналітичного центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко.
Раніше «Слово і Діло» розбиралося,як змінювався кошторис реконструкції моста, який «втомився».
Нагадаємо також, мер Києва Віталій Кличко в травні пообіцяв, що до кінця 2020 року відкрито автомобільне сполучення через Подільсько-Воскресенський міст.
Як починався проєкт і які обіцянки давали політики з приводу будівництва мосту – тут.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA