9 березня 2019 року розпочався судовий процес у справі про авіакатастрофу малазійського Boeing 777 на Донбасі у 2014 році, унаслідок якої загинули 298 осіб. За словами судді Хендріка Стейнхауса, рішення щодо підозрюваних з'явиться щонайменше за 14 днів після закінчення слухань. «Рішення суду зазвичай оголошується через 14 днів після слухань. У цьому випадку це займе більше часу», – оголосив Стейнхаус. Адвокат 27 сімей жертв катастрофи Пітер Лангстраат заявив про те, що четверо обвинувачених рано чи пізно понесуть реальне покарання. У коментарі «Слово і Діло» глава Ради Всеукраїнського об'єднання «Союз учасників миротворчих операцій» Сергій Грабський підкреслив, що прикладом може слугувати авіаційна катастрофа над Локербі.
Сергій Грабський нагадав, що вибух Boeing 747 над Локербі – велика авіаційна катастрофа, яка сталася в 1988 роцік. Унаслідок катастрофи загинули 270 осіб – всі 259 осіб на борту літака: 243 пасажири, 16 членів екіпажу та 11 чоловік на землі.
Військовий експерт уточнив, що остаточний звіт розслідування був опублікований 1990 року, в 1991-му було висунуто звинувачення проти двох лівійців. Однак тільки у 2003 році Лівія визнала відповідальність своїх офіційних осіб за вибух.
«Лівія понад 15 років чинила опір розслідуванню, притягненню винних до відповідальності. Але врешті-решт справедливість перемогла. Лівія визнала провину», – зазначив експерт.
Глава Ради Всеукраїнського об'єднання «Союз учасників миротворчих операцій» висловив сумніви, що зараз у разі з МН17 хтось буде готовий визнати свою провину, але в подальшому винні обов'язково будуть покарані.
«Усе залежить від того, яке конкретно рішення буде ухвалено судом. Залежно від цього можуть розглядатися питання про арешт майна РФ, якщо країна буде визнана винною в злочині або буде проходити хоча б побічно як організатор», – констатував військовий експерт.
Він нагадав про газові судові суперечки з РФ, за результатами яких приймали рішення про арешт майна за кордоном окремих компаній, окремих осіб.
На його погляд, ситуація може закінчитися аналогічно й в даному випадку - арештом майна, що призведе до великих незручностей.
«Росії буде простіше погодитися з якимось рішенням суду та навіть виплатити компенсації, ніж продовжувати безглузду авантюрну та занадто дорогу боротьбу», - вважає Сергій Грабський.
Глава Ради Всеукраїнського об'єднання «Союз учасників миротворчих операцій» також зазначив, що якихось рамок, дедлайнів коли процес повинен закінчитися немає. Тому, судовий процес може тривати дуже довго.
Він уточнив, що судове приміщення, в якому розглядають справу МН17, зарезервовано на рік.
«Особливість демократичного судового процесу в тому, що він дуже повільно йде, але зрештою виключає можливість будь-якого подвійного тлумачення, виключає лазівки і можливість уникнути оголошення вироку, якщо такий буде», – зауважив Сергій Грабський.
Військовий експерт наполіг, що всі чекають справедливого рішення. Також є варіант, що буде призначена фінансова відповідальність за вчинення злочину. Однак не виключено, що особи, які виступають в якості обвинувачуваних, фізично не зможуть оплатити ці витрати. Сергій Грабський припустив, що в підсумку все ляже на державу, яка організувала злочин.
«Є шанси, що РФ буде визнана винною в організації даного злочину. Лівійський інцидент показує, що у світовій практиці подібне вже було. Лівія тоді виплатила всі компенсації. Російський режим рано чи пізно визнає свою провину», – прокоментував глава Ради Всеукраїнського об'єднання «Союз учасників миротворчих операцій» Сергій Грабський.
Нагадаємо, слідство висунуло звинувачення і видало міжнародний ордер на арешт чотирьох осіб. При цьому підкреслюється, що серед них немає тих, хто випустив ракету, однак вони мали безпосереднє відношення до бойових дій і могли впливати на ухвалення рішень.
На лаві підсудних мали б бути присутніми колишній ватажок розвідки «ДНР» Сергій Дубинський («Похмурий»), колишній «міністр оборони ДНР» Ігор Гіркін («Стрєлков») і підполковник ВДВ Олег Пулатов («Гюрза»). Усі троє є громадянами Росії та бойовими офіцерами.
«Слово і Діло» раніше писало,що обіцяли українські політики після аварії літака.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA