З середи, 25 березня, у столичних супермаркетах має бути не більше 1 людини на 10 квадратних метрів. Таке правило ввела комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Київської міськадміністрації, у зв'язку з пандемією COVID-19. Киян заспокоюють: завжди можна замовити продукти кур'єром додому. «Слово і Діло» вирішило розібратися, чи це так: наскільки доступна онлайн-доставка з супермаркетів під час карантину і скільки доведеться чекати, щоб отримати продукти від того чи іншого рітейлера.
«Навчіть своїх батьків робити покупки онлайн», – закликав українців Володимир Зеленський під час одного з відеозвернень, присвячених карантину через коронавірус. Президент похвалився, що нарешті вмовив свою маму припинити виходити з дому за продуктами.
На практиці ж абсолютно байдуже, чи маєте ви досвід продуктового онлайн-шопінгу, і скільки вам років: замовити продукти на будь-яку дату в Києві поки навряд чи вдасться.
Мегамаркет, Novus, Metro, Фуршет і Ашан через zakaz.ua
У неділю, 22 березня, ми зібрали продовольчий кошик у супермаркетах Мегамаркет і Novus, незважаючи на те, що жоден час доставки на найближчі три доби (22,23 і 24 березня) був не доступний.
Доставку з цих супермаркетів (а також з мережі Фуршет, Ашан, Metro) зазвичай здійснює сервіс zakaz.ua – сайт оператора дозволяє обрати час доставки тільки на найближчі дні. Вибрати бажаний слот часу, приміром, через тиждень на сайті неможливо.
Ми вирішили додзвонитися до кол-центру цього сервісу, щоб з'ясувати: чи є технічна можливість зробити замовлення на 25 або 26 березня. Автовідповідач дав зрозуміти, що нам зателефонують найближчим часом, однак протягом доби зворотний дзвінок так і не надійшов. Після цього ми вирішили дочекатися півночі з уже сформованими кошиками – на випадок, якщо стануть доступні нові слоти і вдасться позмагатися в спритності за їжу з іншими киянами.
Експеримент провалився: ні опівночі, ні через півгодини замовлення на 25 березня не відкрилося, а за 5 годин (о пів на шосту ранку понеділка, 23 березня) всі часові слоти на середу вже були недоступні.
Fozzy, Сільпо, Фора
Доставку цієї мережі робить сам рітейлер на своєму сайті fozzyshop.com.ua, але на практиці зробити замовлення в цій мережі напряму анітрохи не простіше, ніж в інших, через посередників.
У денний час вдається сформувати кошик, але вільних тимчасових слотів на доставку немає (спочатку вибір пропонується також на найближчі три доби).
Опівночі все ще гірше: сайт не справляється з навантаженням і або взагалі не відкривається, або висить і дозволяє зробити одну дію раз на кілька хвилин.
О пів на шосту ранку в понеділок, 23 березня, слоти на 25 березня, хоч і з'явилися, але вже були зайняті.
Winetime, Ашан через Glovo
У звичайні докарантинні часи сервіс доставки Glovo пропонував за замовченням автору цього тексту (на кордоні Голосіївського та Печерського районів) доставку з двох мережевих супермаркетів: Ашан і Winetime.
У неділю 22 березня розділ супермаркету Ашан раз у раз зникав з видачі, та коли нарешті з'явився і кошик вдалося сформувати, застосунок видав повідомлення про те, що цей супермаркет більше недоступний.
Winetime протягом дня нікуди не зникав, але коли ми, попри вкрай обмежену пропозицію у вигляді декількох позицій алкоголю, хамону, десертів і чіпсів, вирішили заради експерименту сформувати кошик у цьому магазині, застосунок теж відмовив, повідомивши, що доставка неможлива з цього супермаркету також.
Хочеться вірити, що найближчим часом рітейлери і профільні сервіси доставки з супермаркетів винайдуть можливість впоратися з непосильним на даний час навантаженням, спровокованим коронавірусом, але вже очевидно: якщо це і станеться, то не надто швидко. А це означає, що киянам, які досі не запаслися продуктами і засобами гігієни, доведеться все-таки піддати себе ризику тісної взаємодії з іншими людьми просто зараз або ж формувати кілометрові черги на вулиці вже з середи 25 березня.