Ціна на нафту WTI пішла в «мінус»: чи подешевшає пальне в Україні

Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»
Юрій Корольчукексперт з енергетики

Нафта марки WTI з постачанням у травні впала до «нуля» доларів, а потім обрушилася до «мінус» 37 доларів за барель. Директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев у коментарі «Слово і діло» пояснив, що падіння, яке відбулося на біржі, не стосується реального співвідношення попиту й пропозиції на ринку реальної фізичної нафти. За словами експерта, це спекулятивний момент, який ніяк не відіб'ється на цінах АЗС в Україні, пальне не подешевшає. У свою чергу, член наглядової ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук додав, що після закінчення карантину ситуація на ринку нафти й зовсім зміниться, ділова активність буде збільшуватися, а вартість нафти почне рости. У зв'язку з цим експерт припустив, що вже в травні-червні відбудеться розворот цін убік зростання.

Директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев підкреслив, що відхід нафти «в мінус» не матиме ніякого впливу на вартість бензину в Україні.

Енергетик уточнив, що ціни на бензин визначаються трьома основними факторами: ціна нафтопродуктів на кордоні України, курс національної валюти та рівень попиту на паливо.

За словами експерта, ціни на нафтопродукти низькі і за останній місяць знизилися в цілому на 30%. Звісно, за інших рівних умов усе це повинно перейти в роздріб. При цьому курс нацвалюти більш-менш стабілізувався, і він також не має негативного впливу на ринок, як це було на початку навіть нинішнього року.

«Попит зараз скоротився. Це дуже болісно для компаній, які торгують пальним і не можуть зараз продати бензин або дизпальне, яке є в тих же резервуарах на АЗС. Вони роблять все, щоб сповільнити зниження цін, оскільки це дуже б'є по їх гаманцю. Справа в тому, що вони працювали з обігу, а не з великої моржі. Тому в них складна ситуація. Компанії, навпаки, щосили зараз намагаються уповільнити зниження цін, щоб мінімізувати збитки від всього, що відбувається», – прокоментував директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев.

У свою чергу, член наглядової ради Інституту енергетичних стратегій звернув увагу на нинішні середні ціни на АЗС: дизель у середньому коштує 24 гривні, а бензин – 24,5 гривень за літр. Юрій Корольчук допустив зниження цін на пальне ще максимум на 50 копійок в середньому, але не на кілька гривень.

«20 гривень за літр палива ми точно вже не побачимо. Якщо зараз «чорне золото» закріпиться на поточних цінах, то на АЗС вартість палива щонайкраще залишиться на нинішньому рівні. Малоймовірно, що будуть знижувати ціни, тим більше якщо активність повернеться», – прокоментував експерт.

Юрій Корольчук також уточнив, що багато чого залежатиме від курсу.

«Якщо курс залишиться на рівні 27 гривень за долар, а нафта буде помірно зростати в ціні, то протягом місяця пальне подорожчає на гривню-півтори», – спрогнозував Корольчук.

Додамо, бензин і дизельне пальне з 2014-го до 2019 рік подорожчали більш ніж удвічі.

Динаміка вартості пального для авто за останні п'ять років – на нашій інфографіці.

«Слово і діло» вирішило подивитися, як впливала світова ціна на нафту на курс гривні і рубля.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО