Парламент ухвалив у другому читанні та в цілому законопроект 2571-д, який остаточно забороняє повернення націоналізованих банків колишнім власникам.
«За» проголосували 270 нардепів.
Закон остаточно забороняє повернення націоналізованих банків колишнім власникам, забороняє повернення на ринок збанкрутілих банків, власники яких через суди домоглися скасування постанови Нацбанку про свою неплатоспроможність.
Передбачається можливість компенсації збитків та упущеної вигоди для колишніх власників банків, ліквідацію або націоналізацію яких буде визнано незаконною.
Зокрема, компенсація втраченої вигоди здійснюється в розмірі прибутку, який власник міг би отримати, але рішення Нацбанку про неплатоспроможність стало єдиною причиною, яка позбавила його цієї можливості.
Ексвласники банку можуть отримати компенсацію збитків у розмірі вартості акцій банку на той день, коли Нацбанк ухвалив рішення про неплатоспроможність банку/відкликання банківської ліцензії та ліквідації банку (ця дата в законі називається днем врегулювання).
Вартість акцій визначається в розмірі суми, яку за банк сплатив би покупець у день врегулювання, враховуючи реальний фінансовий стан банку, його бізнес-модель і структуру, а також ринкові умови та макроекономічну ситуацію. Вартість акцій буде визначати міжнародно визнана аудиторська фірма, яка відповідає критеріям Нацбанку, а призначати її буде суд, що розглядає справу про стягнення збитків на користь власників банку. При цьому аудиторська фірма для оцінки вартості акцій буде застосовувати міжнародні стандарти фінансової звітності.
Якщо фінансова позиція банку свідчить, що розмір його зобов'язань перевищує розмір активів, то буде вважатися, що банк не міг би працювати далі та його акції не представляють цінності для покупця. Якщо активи банку перевищують зобов'язання, це ще не буде вважатися достатнім доказом того, що його акції мали вартість.
Згідно з законом колишні власники отримують компенсацію виключно грошима.
При цьому визнання незаконним рішення про виведення банку з ринку не може бути підставою для його скасування.
Згідно із законом при здійсненні банківського нагляду та нагляду у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення Національний банк України має право застосовувати професійне судження.
Судові провадження, які розпочалися, але не отримали остаточне рішення до дня набрання чинності цим Законом, вирішуються, розглядаються або переглядаються за новими правилами, передбаченими цим документом.
Зазначимо, що ухвалення цього закону – одна з ключових вимог Міжнародного валютного фонду, через невиконання якої Україна досі не отримала нову кредитну програму.
Нагадаємо, законопроект про банки Верховна рада підтримала за основу 30 березня. До другого читання до проекту закону подали 16 тис. поправок.
30 квітня парламент підтримав застосування спеціальної процедури для цього законопроекту.
Нагадаємо, Верховна рада 30 березня ухвалила в першому читанні законопроект про банки (так званий «антиколомойський закон»).
«Слово і діло» пропонує подивитися, наскільки активними раніше були нардепи, які подали понад тисячу правок (таких семеро).
Раніше комітет ВР рекомендував парламенту ухвалити остаточний варіант закону про банки (так званий «антиколомойський закон»).
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps