Міністр інфраструктури України Владислав Криклій та міністр транспорту і будівництва Словаччини Андрій Долежал підписали двосторонню урядову угоду про відновлення аеропорту в Ужгороді. У коментарі «Слово і діло» експерт з питань авіації Богдан Долінце пояснив, що відновлення аеропорту з'єднає Ужгород із Києвом та відновить чартерні рейси за туристичними напрямками.
«Звичайно, це покращить авіасполучення на території України, тому що ще одна частина країни отримає можливості польотів. З точки зору напрямків – основний напрямок, який був, у напрямку Києва. Його здійснювала компанія МАУ. Раніше також здійснювалися чартерні рейси до Єгипту та Туреччини. Ці напрямки також можуть відновитися. Це буде переважно у туристичний сезон», – сказав Долінце.
Він зауважив, що з Ужгорода відновляться й внутрішні рейси, і закордонні.
«Якщо говорити про інші внутрішні напрямки, то тут трохи складніше. Це буде залежати від попиту на такі перевезення. Компанії вивчатимуть попит і, якщо дійсно може бути забезпечений пасажиропотік, то, можливо, і відкриються якісь нетрадиційні напрямки «Ужгород-Харків» або «Ужгород-Одеса». Поки що складно прогнозувати попит, бо для цього мають бути проведені маркетингові дослідження», – пояснив експерт.
При цьому, на його думку, відкриття аеропорту залучить лоукост-компанії.
«Щодо польотів за кордон – це буде цікаво для лоукост-компаній. Основний пасажиропотік буде здійснюватися за рахунок людей, які проживають за кордоном», – додав він.
Долінце пояснив, що аеропорт «Ужгород» має певну особливість, що злітна смуга дотична до українсько-словацького кордону, а з українського боку за час, поки не працював аеропорт, зведені висотні будинки.
«Це призвело до того, що з боку України літаки фізично не можуть сідати. Тому зліт і посадки виконуються з боку Словаччини», – пояснив Богдан Долінце.
Нагадаємо, Володимир Зеленський обіцяв протягом своєї каденції відновити 15 аеропортів, однак у проєкті бюджету на 2021 рік гроші на будівництво досі не передбачені, а у 2020 році замість мільярда гривень, який планували виділити на будівництво аеродрому «Дніпро», виділили вдесятеро менше.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps