Через пандемію коронавірусу туристичні поїздки майже зійшли нанівець, але туроператори швидко зорієнтувалися і пропонують клієнтам страхування на випадок захворювання COVID-19. «Слово і діло» розбиралася в особливостях оформлення поліса в період пандемії коронавірусу.
Які бувають страхові поліси для виїзду за кордон?
Практично всі країни світу для в'їзду вимагають страховку для покриття медичних витрат в країні перебування. В іншому разі можна не потягнути витрати на лікування.
Зазвичай, туроператори пропонують три основних види страхових полісів:
— стандартні для туристичних подорожей;
— для подорожей з активним відпочинком і спортом;
— для тих, хто виїжджає з метою навчання та/або роботи.
Якщо у туриста буде стандартний страховий поліс, а він травмується, займаючись, наприклад, дайвінгом або катаючись на лижах, страхова компанія не компенсує витрат на лікування.
Страховка, що включає лікування COVID-19
До пандемії страхові компанії у туристичній галузі, як правило, не включали в поліс інфекційні недуги, що викликають епідемії. З березня 2020 року майже всі покривають лікування коронавірусної інфекції. Але умови щоразу будуть різними.
Зазвичай, всі страховки включають страхування від невиїзду за пакетним туром, через хворобу. А решта залежить від вартості поліса.
Що включає туристична страховка на випадок коронавірусу?
Немає єдиного зразка документа, тому купуючи страховку «пакетом» з туром, обов'язково треба детально розпитати, що в себе включає поліс.
**Важливо з'ясувати, чи включає поліс витрати на такі цілі:
діагностика коронавірусної інфекції за призначенням лікаря;
здача лабораторних тестів (включаючи повторні). Уточнюйте ліміт за кількістю тестів і витрат;
комп'ютерна томографія легенів;
екстрена невідкладна допомога, тобто виклик бригади «швидкої» і госпіталізація в клініку;
стаціонарна невідкладна допомога, тобто лікування COVID-19 в закордонній клініці;
амбулаторна невідкладна допомога, тобто лікування без необхідності перебування в клініці;
візит до лікаря і забезпечення медикаментами для симптоматичного лікування;
виплати за легкого перебігу хвороби, коли госпіталізація не потрібна;
проходження обсервації;
покриття витрат на харчування під час обсервації, стаціонарного лікування, і в якому розмірі.
Як правило, все перераховане вище навряд чи входить в найпростіший страховий поліс, тому варто уточнити, які можливості відкриваються, якщо доплатити 5-50 євро або доларів.
На які деталі ще звернути увагу?
Базові страховки від COVID-19 практично не охоплюють наслідки хвороби, наприклад, інвалідність або ускладнення. Якщо у туриста є хронічні недуги або він перебуває у групі ризику, варто взяти поліс з покриттям широкого переліку захворювань.
Може бути, що страховка компенсує тільки госпіталізацію, але не лікування в домашніх умовах.
Страховий поліс може не покривати лікування коронавірусної інфекції для людей, що старші певного віку. Переважно, в звичайних полісах лікування покривається для тих, кому від 3 до 59 років. За молодших і старших доводиться доплачувати.
Іноді проблеми з оформленням або виплатами виникають у людей, які страждають на онкологічні недуги, психічні розлади, ВІЛ, діабет, важкі форми серцево-судинних захворювань.
Які медичні витрати часто не покриває страховка?
Очевидно, що мінімальний страховий пакет покриває базові препарати, і не включає витрати на стаціонарне лікування.
Деякі включають обмеження за часом. Передбачається, що у страховки є відтермінування набрання договором чинності. Наприклад, якщо турист застрахувався з 01 числа, а вірус був виявлений до закінчення N днів терміну франшизи, то страхові виплати не будуть проведені.
Якщо коронавірус виявили в аеропорту прибуття, то навіть якщо перед вильотом тест був негативний, деякі страхові компанії не покривають лікування в таких випадках.
Іноді в полісі не передбачено покриття тесту на COVID-19 в аеропорту або на вимогу готелю.
В яких випадках страховий поліс може не бути чинним?
Якщо людина їде до країни, куди МЗС не рекомендує направлятися, деякі страховки можуть не спрацювати, тому при оформленні треба уточнювати цей момент.
До винятку страхових випадків і виплат можуть потрапляти травми або погіршення здоров'я через зловживання алкоголем, наркотичними речовинами. Також занять екстремальним спортом, якщо вони не передбачені полісом.
Базові страхові документи можуть обмежуватися за термінами лікування – не більше якоїсь кількості днів. Далі – власним коштом.
Які каверзи можуть виникнути з виплатами?
Є деякі страховки, які не покривають витрат на виявлення хвороби, того ж інфікування. Для отримання відшкодування людина повинна звернутися до лікаря, отримати документ-підтвердження і пред'явити його в страхову. Безсимптомну недугу носія вірусу також можуть не покривати.
Франшиза (сума, яку страхова компанія не виплачує) може бути, як на весь поліс, так і на ряд страхових подій. Краще оформляти з нульовою франшизою.
Під час оформлення треба з'ясувати, чи буде компенсація зворотного квитка, витрат на обсервацію членів родини, які проживають з туристом в одному номері.
Страховка набуває чинності не раніше, як на наступний день після оплати. Деякі страхові компанії можуть вимагати активацію поліса.
Що таке страховка, яка включає екстремальні випадки?
Страхова компанія відмовилася покривати лікування українки та її 12-річної дитини, на яких в жовтні напала акула в заповіднику «Рас Мохаммед» в Шарм-ель-Шейху (Єгипет). Виявилося, що страховка туристів не включала екстремальні випадки. Це був звичайний туристичний пакет. А подорож на яхті зі снорклінгом жінка купила за межами готелю «з рук». Попередньо, вартість лікування взявся відшкодувати уряд Єгипту.
Будь-які екстремальні тури треба купувати у ліцензованих агенцій, які надають договір, де обумовлені екстремальні ситуації і передбачений страховий поліс. Договір не можна підписувати «не дивлячись».
Вирушаючи в мандрівку, яка передбачає екстрим, спочатку оформлюйте додатковий страховий поліс.
Що робити, якщо настав страховий випадок?
Ваші перші ваші кроки:
— слід звернутися до вашого гіда або туроператора, в якого купували тур;
— на стійці реєстрації готелю вам повинні надати номери поліції, посольства, лікарні тощо;
— треба звернутися в посольство України в країні перебування;
— простежте, щоби поліція склала письмовий опис проблеми;
— номер страхового полісу найкраще зберігати з документами, але так, щоб він був під рукою.
Раніше «Слово і діло» писало, що в ООН підрахували збитки туризму від коронавірусу.
Також ми розбиралися, де будуть діяти цифрові сервіси для авіапасажирів.
Ірина Рибінська, спеціально для «Слово і діло»
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps