Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь роз'яснив, як діяти, якщо вас не хочуть обслуговувати українською мовою.
Про це він написав у Facebook.
Як повідомив Кремінь, якщо ваше право на отримання інформації або послуг державною мовою порушено потрібно:
Спробувати вирішити ситуацію на місці і попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
У разі відмови працівника, звернутися до керівництва установи або на «гарячу лінію» установи: торговельної мережі АЗС, аптеки тощо.
У разі відмови або незабезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео-, письмового підтвердження очевидців тощо) і дані підприємства (назва, адреса, контакти суб'єкта).
Подати скаргу Уповноваженому за поштовою адресою 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронна адреса skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті Уповноваженого: mova-ombudsman.gov.ua.
«Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на який заявнику може бути направлена відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування підпису при відправленні електронного звернення не потрібно. Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення», - написав Кремінь.
Нагадаємо, з 16 січня 2021 року вся сфера обслуговування повинна перейти на українську мову, обслуговування будь-якою іншою мовою може здійснюватися тільки на прохання клієнта.
«Слово і діло» писало про те, хто буде контролювати цю норму мовного закону і як будуть штрафувати за її порушення.
Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps