Оскільки законодавство про штрафи в 170 тисяч гривень за нерозмитнені «євробляхи» діє з 22 серпня 2019 року, то всі машини, які були ввезені до цієї дати, не можуть бути оштрафовані за новим законодавством, оскільки закони не мають зворотної сили.
Про це повідомляє UBR з посиланням на думку юристів.
Юристи нагадали, що до серпня 2019 року в Україні діяли статті 470 і 481 Митного кодексу. Вони передбачали максимальні штрафи від 8500 до 17 тис.грн. Тільки в серпні 2019 року №2612-VIII були внесені зміни до Митного кодексу і збільшені штрафи за вказаними порушеннями в розмірі 170 тис.грн, або конфіскація авто.
Однак за Конституцією України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Також ніхто не може відповідати за дії, які на момент вчинення не передбачалися законом як правопорушення. Тому всі автомобілі, які ввезли в країну до 22 серпня 2019 року, ніхто не має права оштрафувати або конфіскувати за новим законом. Максимум, який може загрожувати власникам таких авто - відповідальність за статтями МКУ, що діяла на момент ввезення, тобто 17 тисяч гривень.
Нагадаємо, що в Україні з вівторка, 15 червня, почала діяти нова пільгова формула з розмитнення «євроблях», що в'їхали на територію України до кінця 2020 року. Рада прийняла цей закон у квітні 2021 року. Президент Володимир Зеленський підписав закони про розмитнення «євроблях» у травні.
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps