Мораторій на рекламу лікарських препаратів у засобах масової інформації, який незабаром може бути введений в Україні, не вирішить проблему, через яку його планують ввести.
Про це заявили експерти в ефірі телеканалу «Україна 24».
На їхню думку, мораторій не вирішить своє завдання, оскільки мова в ньому йде про рекламу безрецептурних ліків. Про рецептурні препарати, більш шкідливих, нічого не говориться.
«Загроза, якщо говорити про самолікування, лежить у площині тих рецептурних препаратів, які сьогодні в Україні, на жаль, купуються переважно без рецептів. І мені здається, перш ніж говорити про самолікування, то спочатку треба навести порядок у продажу рецептурних ліків» - зазначив один з експертів.
Виконавчий директор Національної Асоціації медіа Катерина Мясникова заявила телеканалу, що це спроба перекласти відповідальність за рекламу на виробників.
«Ми вивчали досвід в інших країнах. Насправді наявність або відсутність реклами не вирішує питання того, що люди замість того, щоб йти до лікаря, якого в селах може просто не бути, йдуть до сусідів або заходять в аптеку і запитують, чи є щось від головного болю або від тиску. Тобто це більше питання інформації, освіти, доступності лікарів і довіри до системи охорони здоров'я», - пояснила вона.
Нагадаємо, 6 серпня президент України Володимир Зеленський підписав закон про заборону продажу лікарських засобів особам, які не досягли 14 років.
На передостанньому засіданні РНБО Кабінету Міністрів доручили розробити законопроєкт про заборону реклами ліків в медіа.
Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps