Національний банк України встановив додаткові вимоги щодо етичної поведінки колекторів. Незважаючи на ухвалення нового закону, НБУ продовжує отримувати від українців повідомлення про незаконні дії фінансових установ та колекторських компаній.
Про це йдеться у повідомленні на сайті регулятора.
Зокрема НБУ ввів заборону на згоду споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків з метою врегулювання простроченої заборгованості. Але боржникам та іншим особам дозволили фіксувати неправомірну поведінку колекторів та передавати ці дані до Нацбанку для перевірки.
Крім того, врегульовано питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями чи спадкоємцями. Якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких, це не означає їхньої безпосередньої згоди на взаємодію – вони повинні надати такий дозвіл самостійно.
Ще одне нововведення – зустрічі з боржниками та іншими особами мають відбуватися добровільно після отримання окремої згоди на проведення кожної такої зустрічі. Зустрічатися за місцем роботи – заборонено.
Нагадаємо, у липні минулого року набув чинності антиколекторський закон. Що змінилося для колекторів та боржників – на інфографіці «Слово і діло».