Як «марні» санкції ЄС допомагають знищити російську авіацію

«Боїнг» не зміг долетіти з чечні в росію, подав сигнал тривоги над Каспійським морем та здійснив екстрену посадку в Махачкалі, повідомляють російські ЗМІ. Лише кілька днів тому літак «Уральских авіаліній» здійснив аварійну посадку в Іркутську через чотири пошкоджені колеса.

Ще у вересні Міжнародна організація безпеки польотів надала цивільній росавіації «червону мітку», що свідчить про велику небезпеку польотів та дає підстави країнам не пускати такі борти у свій повітряний простір. Зазначимо, що таку ж категорію було присвоєно лише Бутану. РФ намагається переконати українців, європейців та й самих росіян, що запроваджені санкції ЄС ніяк не похитнуть міць двоглавого орла. Та на прикладі зростаючих проблем з авіацією видно, що санкції невпинно роблять свою справу.

Трагедії, спричинені падіннями воєнних літаків на житловий будинок у Єйську, Іркутську, Ростовській області демонструють технічні несправності військової техніки та низьку кваліфікацію пілотів. Це також зумовлене тим, що військові пілоти гинуть, а мобілізовані цивільні пілоти не мають достатньої спеціальної підготовки та й з початку війни мали мало практики через запроваджені санкції. Окрім того, Туреччина припинила навчання російських пілотів в учбовому центрі Turkish Airlines. Причиною стали саме більш жорсткі обмежувальні заходи Європейського агентства безпеки польотів стосовно країни-агресора.

Нагадаємо, що у жовтні літак, який мав летіти з Уфи в Туреччину не вирушив у рейс, бо другого пілота мобілізували прямо в аеропорту.

За даними США, санкції унеможливлюють виробництво рф двигунів для танків, літаків та гелікоптерів. Китай і Туреччина теж не в змозі опиратись і на днях заборонили імпорт запчастин в РФ. Єдиним постачальником тепер залишається Іран. Тому на цивільні борти почали встановлювати неоригінальні запчастини. Використання «піратських» запчастин – свідчення того, що імпортозаміщення неможливе. Нові лайнери розбирають, щоб використати доступні запчастини. З початком війни Boeing Airbus відмовились обслуговувати лайнери які перебувають в рф, тому вони стали «ящиками Пандори».

Деякі запроваджені санкції мають відтермінований ефект і помітні не одразу, що демонструє приклад з авіацією. Попри заяви кремля, що санкції абсолютно марні, строк експлуатації багатьох компонентів почав добігати кінця, і ми будемо свідками зростаючої кількості інцидентів.

Нагадаємо, ще в кінці червня українська розвідка повідомляла, що в рф через санкції виник дефіцит деталей для літаків.

Крім того, США стверджують, що оборонна промисловість і високоточне машинобудування росії отримали серйозний удар, оскільки залишилися без напівпровідників, гостро необхідних підприємствам для виробництва широкого спектра військової продукції.

Андрій Ковпак, спеціально для «Слово і діло»

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО