Можливість для дистанційного ведення бізнесу: в Україні вступив у дію закон про е-резидентство

У суботу, 1 квітня, набирає чинності закон №2654-IX щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів, підписаний президентом у жовтні 2022 року.

Про це повідомили у Мінцифри.

Зазначається, що ще потрібне затвердження всієї необхідної додаткової нормативно-правової бази. Незабаром відбудеться тестування проєкту для держорганів.

Крім того, влада планує також протестувати сервіс, за допомогою якого іноземці зможуть подавати заявку на набуття статусу е-резидента.

«Після завершення тестування плануємо залучити близько 1000 е-резидентів. Очікуємо надання останнього дозволу від НБУ, який допоможе запустити проект повноцінно. Йдеться про можливість для е-резидентів переказувати кошти на власний рахунок за кордоном у валюті», – зазначив заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.

За його словами, для бюджету України проєкт нестиме додатковий прибуток.

Наголошується, що запуск проєкту е-резидентства дозволить іноземцям:

  • у кілька кліків ставати підприємцями в Україні;

  • дистанційно управляти своєю справою за допомогою сучасних технологій;

  • підписувати документи електронним підписом;

  • дистанційно відкривати банківські рахунки та керувати ними;

  • сплачувати податки на пільгових умовах.

Згідно із законом, е-резидентами не можуть стати підприємці, котрі мають дохід в Україні. Отже, е-резиденти надаватимуть послуги виключно іншим іноземцям.

У Мінцифрі додали, що громадяни росії та країн, що входять у «сірий» чи «чорний» список FATF, стати е-резидентами не зможуть.

За словами заступника голови фінансового комітету Ради та одного із авторів закону Ярослава Железняка, передбачено такий алгоритм реєстрації:

  • спершу спеціаліст реєструється в «Дії», а також проходить фінансову та перевірку безпеки;

  • після перевірки він стає електронним резидентом – електронним платником єдиного податку на 3 групі без ПДВ та отримує електронний цифровий підпис (ЕЦП);

  • дистанційне відкриття рахунку у банку – банк буде податковим агентом е-резидента;

  • можна працювати та сплачувати податок – 5% від доходів у рамках ліміту ФОП 3 групи, вище за ліміт – 15%.

Усі документи оформляються в електронній формі, все листування з податковою відбувається онлайн, всі розрахунки – безготівкові.

Зазначимо, усе більше послуг переводять в електронний формат. Так, з квітня в Україні рецептурні ліки відпускатимуть за електронним рецептом.

Також повідомлялося, що в Україні запустили електронний витяг про місце проживання.

Нагадаємо, у липні 2021 року нардепи прийняли за основу закон про Е-резидентство.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО