У суботу, 1 квітня, набирає чинності закон №2654-IX щодо особливостей оподаткування підприємницької діяльності електронних резидентів, підписаний президентом у жовтні 2022 року.
Про це повідомили у Мінцифри.
Зазначається, що ще потрібне затвердження всієї необхідної додаткової нормативно-правової бази. Незабаром відбудеться тестування проєкту для держорганів.
Крім того, влада планує також протестувати сервіс, за допомогою якого іноземці зможуть подавати заявку на набуття статусу е-резидента.
«Після завершення тестування плануємо залучити близько 1000 е-резидентів. Очікуємо надання останнього дозволу від НБУ, який допоможе запустити проект повноцінно. Йдеться про можливість для е-резидентів переказувати кошти на власний рахунок за кордоном у валюті», – зазначив заступник міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.
За його словами, для бюджету України проєкт нестиме додатковий прибуток.
Наголошується, що запуск проєкту е-резидентства дозволить іноземцям:
у кілька кліків ставати підприємцями в Україні;
дистанційно управляти своєю справою за допомогою сучасних технологій;
підписувати документи електронним підписом;
дистанційно відкривати банківські рахунки та керувати ними;
сплачувати податки на пільгових умовах.
Згідно із законом, е-резидентами не можуть стати підприємці, котрі мають дохід в Україні. Отже, е-резиденти надаватимуть послуги виключно іншим іноземцям.
У Мінцифрі додали, що громадяни росії та країн, що входять у «сірий» чи «чорний» список FATF, стати е-резидентами не зможуть.
За словами заступника голови фінансового комітету Ради та одного із авторів закону Ярослава Железняка, передбачено такий алгоритм реєстрації:
спершу спеціаліст реєструється в «Дії», а також проходить фінансову та перевірку безпеки;
після перевірки він стає електронним резидентом – електронним платником єдиного податку на 3 групі без ПДВ та отримує електронний цифровий підпис (ЕЦП);
дистанційне відкриття рахунку у банку – банк буде податковим агентом е-резидента;
можна працювати та сплачувати податок – 5% від доходів у рамках ліміту ФОП 3 групи, вище за ліміт – 15%.
Усі документи оформляються в електронній формі, все листування з податковою відбувається онлайн, всі розрахунки – безготівкові.
Зазначимо, усе більше послуг переводять в електронний формат. Так, з квітня в Україні рецептурні ліки відпускатимуть за електронним рецептом.
Також повідомлялося, що в Україні запустили електронний витяг про місце проживання.
Нагадаємо, у липні 2021 року нардепи прийняли за основу закон про Е-резидентство.