Вже майже добу мільйони абонентів все ще залишаються без мобільного звʼязку через хакерську атаку на інфраструктуру «Київстару». Станом на вечір вівторка, 12 грудня, компанії вдалося частково відновити роботу послуг фіксованого звʼязку, остаточно цю роботу планують завершити 13 грудня.
Про це президент компанії «Київстар» Олександр Комаров розповів у інтерв'ю журналу Forbes.
За його словами, о 5:26 вівторка, 12 грудня, почалася нетипова поведінка мережі, а вже о 6:30 ранку в компанії зрозуміли, що має місце надпотужна хакерська атака на ядро мережі та інфраструктуру.
«Усі фокуси компанії були спрямовані на відновлення мережі, яка почала працювати з великими перебоями. Усе це створило неймовірну кількість аномалій у цих системах. І все, що відбувалося з ранку, просто від неї відволікало, ніж намагалося дійсно покласти радіомережу компанії», - зазначає Комаров.
При цьому, звідки саме атакували «Київстар», Комаров не коментує. Так само він не розповідає про вразливості, яких зазнала мережа. Він зазначає, що для того, щоб так сильно пошкодити мережу, повинні були бути певні рухи всередині мережі. За його словами, периметр був порушений.
Рішення вимкнути усю систему, за словами Комарова, приймалося в реальному часі.
«Коли ви розумієте, що у вас незачинений периметр компанії й вам потрібно його зачинити, тому що кожна хвилина — це ще більше руйнувань. Це було необхідно зробити, щоб зменшити вплив, але він і так був великим, і є досить великим», — каже він.
Водночас, стосовно строків відновлення у «Київстарі» розглядають декілька сценаріїв: базовий і оптимістичний — що невдовзі почнуть відновлювати сервіси клієнтів. Компанія вже частково відновила фіксований інтернет для бази домашнього інтернету.
«З мобільними послугами трохи важче, каже Комаров. Він сподівається, що вже сьогодні, 13 грудня, вдасться розпочати відновлення мобільного зв’язку. З одного боку, системи відновлюються, з іншого боку — компанія обмежена ресурсом, тому що будь-які підключення до мережі роблять не автоматично, а вручну через відповідну перевірку. Саме тому Комаров не дає жодних гарантій», - сказав президент компанії.
Нагадаємо, що мобільний зв'язок «Київстар», а також інтернет, сайт та мобільний додаток перестали працювати вчора вранці. Клієнти також не можуть користуватися національним роумінгом.
Гендиректор заявив, що IT-інфраструктура компанії частково зруйнована через хакерську атаку.
Раніше у ЗСУ прокоментували, чи вплинув збій у Kyivstar на роботу військових.