Отвори на фюзеляжі літака, що розбився в Казахстані, могли з'явитися в результаті удару ракетою «Панцир-С1»
До такої думки прийшла низка експертів та OSINT-аналітиків, повідомляє портал Агентство.
Так, аналітик Олівер Александер зазначив, що на уламках літака видно вхідні отвори з одного боку вертикального стабілізатора та вихідні з іншого. Такі отвори не можна отримати під час зіткнення з птахами або під час аварії.
«Схоже, що кожен окремий уламок, що потрапив у літак, мав достатньо кінетичної енергії, щоб пробити обшивку, а не просто залишити вм'ятину», - сказав він.
Журналіст Bild Юліан Ріпке вказує, що пошкодження схожі на зовнішній вплив, а авіаексперт Серік Мухтибаєв наголосив, що якби аварія була спричинена попаданням зграї птахів у двигун, то літак міг продовжувати летіти на другому двигуні.
А військовий експерт Ян Матвєєв вважає, що розкид вражаючих елементів та поява хаотичних пошкоджень на корпусі можлива при влучанні в літак ракети комплексу «Панцир-С1».
«Матвєєв зазначив, що деякі пошкодження корпусу мають циліндричну форму, що відповідає формі вражаючих елементів ракети комплексу «Панцир-С1». При цьому якщо літак знаходився на досить великій висоті, потужності цієї ракети могло не вистачити, щоб одномоментно вивести літак з ладу», – пишуть ЗМІ.
В аналітичній групі CIT також вважають, що отвори на корпусі літака, що розбився, нагадують «пошкодження від ППО». При цьому там уточнили, що не можуть впевнено заявити, що ці сліди утворилися в результаті удару ракетою ППО.
Нагадаємо, літак рейсом Баку-Грозний впав вранці 25 грудня біля аеропорту Актау в Казахстані. Перед падінням екіпаж оголосив аварійну ситуацію через зіткнення з птахами. Загалом на борту перебувало 67 людей.
За останніми даними, внаслідок падіння літака в Казахстані загинули 38 людей.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».