Аналітики проекту “Слово і діло» спільно з порталом «Дело.ua» пропонують до уваги читачів рейтинг найбільш резонансних та масштабних обіцянок столичного керманича Олександра Попова, зроблених ним протягом головування в Київській міській держадміністрації.
Станом на 13 червня 2013 року в системі «Слово і діло» зареєстровано 438 обіцянок Олександра Попова, 129 з них отримали статус «Виконано», 142 - «Не виконано» та ще 167 – перебувають в процесі виконання. Ми визначили Топ-10 обіцянок кожної з категорій.
ТОП - 10. ВИКОНАНО
1. Не піднімати тарифи на проїзд у громадському електротранспорті у зв'язку з підвищенням тарифів на електроенергію
Після підвищення цін на електроенергію ціни на проїзд у громадському електротранспорті залишилися незмінними. Станом на травень 2012 року вартість проїзду в Київському метрополітені становила 2 грн., в трамваї, тролейбусі, фунікулері - 1,50 грн. за одну поїздку.
2. Будівництва на Пейзажній алеї НЕ БУДЕ
У квітні 2012 року Окружний адміністративний суд Києва скасував рішення Київради про надання МЗС України земельної ділянки для будівництва та експлуатації житлового будинку на перетині Десятинного провулку та Пейзажної алеї (у червні акт на право користування земельною ділянкою був знятий з реєстрації). Крім того, тоді ж Київрада визнала алею пам'яткою природи місцевого значення.
3. Здати в експлуатацію станцію метро «Виставковий центр»
Станцію метро «Виставковий центр» було урочисто відкрито 27 грудня 2012 року.
4. Припинити будівництво на проспекті Маяковського
Завдяки втручанню Олександра Попова була зупинена скандальна спроба будівництва торгового комплексу на проспекті Маяковського, 40 - 52.
5. Будівництво житлового будинку на території Олександрівської лікарні буде зупинено
На сесії Київради депутати проголосували за скасування свого попереднього рішення, в якому йшлося про виділення земельної ділянки під будівництво компанії «Житлобуд».
6. Реконструкція терміналу аеропорту «Київ» та інженерних мереж
17 травня 2012 року відбулося урочисте відкриття нового сучасного терміналу Міжнародного аеропорту «Жуляни». Завдяки застосуванню нових методів реєстрації пасажирів, оптимізації внутрішнього простору аеровокзалу вдалося збільшити пропускну здатність до 500 пасажирів на годину на виліт.
7. Запустити кільцеву електричку навколо Києва
З 4 жовтня 2011 року в Києві почав курсувати новий громадський транспорт - міська електричка.
8. Почати виробництво власних трамвайних вагонів у Києві
29 листопада 2011 перший зразок трамвайного вагону, зібраного фахівцями КП «Київпастранс», який вийшов на колії в м. Києві. Напередодні Дня Перемоги 2012 року ще 8 трамваїв почали обслуговувати київських пасажирів.
9. Повернути «Київгаз» і «Київводоканал» у власність міста
У суді було підтверджено право власності територіальної громади Києва на блокуючий пакет акцій ВАТ «Київгаз» і ВАТ «Київводоканал». Ці підприємства, по суті, були повернуті у власність міста.
10. Добудувати в 2011 році Центр інфекційних хвороб
Будівництво Центру інфекційних хвороб Олександрівської клінічної лікарні м. Києва на вул. Шовковичній, 39/1 було завершено 29 грудня 2011 року.
НЕ ВИКОНАНО. ТОП – 10
1. Не продавати активи комунальних підприємств Києва
9 грудня 2011 року Фонд державного майна визнав переможцем конкурсу з продажу 25% компанії "Київенерго" (Київ) компанію DTEK Holdings Ltd (Кіпр), що входить до групи ДТЕК, за ціною 450,5 млн. грн.
2. Розвиток Київського метрополітену в 2012 році (здати 2 станції метро на Теремках, почати в 2012 році будівництво метро на Виноградар і на Троєщину)
У 2012 році була введена в експлуатацію тільки одна станція Куренівсько-Червоноармійської лінії. Зокрема, 25 жовтня 2012 була відкрита станція метро "Іподром". Відкриття другої станції - "Теремки" - відкладено до серпня 2013 року.
У 2012 році будівництво продовження Сирецько-Печерської лінії метро до житлового масиву "Виноградар" і гілки метро на житловий масив "Троєщина" не розпочиналося.
3. Які-небудь будівельні роботи на залишках фундаменту Десятинної церкви не будуть проводитися без наявності відповідних дозволів і документації
Незважаючи на заборону, будівництво біля Десятинної церкви не було припинено. Зокрема, влітку 2012 року в незаконно зведеній церкві (яку в ЗМІ називають "Десятинним монастирем") було добудовано два приміщення і встановлено металевий каркас для збільшення купола.
4. Навести лад зі стихійною торгівлею в київському метрополітені
Незважаючи на те, що розпорядженням КМДА від 03.09.11 пересувна торгівля в метро була заборонена, стихійна торгівля процвітає на території станцій метрополітену: "Святошин", "Лісова", "Майдан Незалежності", "Героїв Дніпра" та багатьох інших, створюючи незручності і загрозу безпеці пасажирів.
5. У найближчі два роки (до кінця 2012 року) побудувати новий опіковий центр
У 2011 - 2012 роках будівництво нового опікового центру в Києві не починалося. В кінці 2012 року в столиці як і раніше функціонував лише опіковий центр при Київській міській клінічній лікарні № 2 (вул. Краківська, 13). Будівництво нових корпусів на території закладу також не розпочиналося.
6. Захистити і зберегти Біличанський ліс
Незважаючи на рішення Київського апеляційного адміністративного суду (від 21 червня 2012 року) про скасування рішення Коцюбинської селищної ради про передачу в приватну власність 100 га Біличанського лісу, в 2012 році його незаконна вирубка тривала. Пізніше Вищий адмінсуд визнав законними всі рішення Коцюбинської селищної ради щодо збільшення території селища за рахунок лісу. У жовтні 2012 року на території Біличанського лісу (близько селища Гостомель) незаконно будувалися приватні будинки.
7. Скласти та опублікувати списки об'єктів незаконної забудови, які будуть демонтовані
У Київській міській державній адміністрації надали список всього з восьми будівельних об'єктів, які міська влада вважає найбільш резонансними. Зведення цих об'єктів повинно було припитись, а будівлі демонтовані. Але, незважаючи на те, що список був опублікований, влада не поспішала демонтувати зазначені об'єкти. У будівлі на перетині вулиць Богдана Хмельницького та Пушкінської відкрився Музей історії Києва. А в завершеному житловому комплексі на Кловському узвозі, 7а активно продаються квартири.
8. Введення в експлуатацію 9 готелів та відкриття в центрі Києва паркінгів на 2000 машиномісць до Євро-2012
Станом на 30 травня 2012 року готелі "Фермонт", "Алфавіто" (змінена назва готелю "Автограф"), "Старо", "Ібіс" вже приймали гостей. Готель "Ренесанс" (колишній "Лейпциг") ще продовжували реконструювати. Готель "Холідей Інн" планували відкрити тільки 30 липня 2012 року. Інформація про відкриття інших зазначених готелів була відсутня.
Щодо паркінгів, то у травні 2012 року Олександр Мазурчак, екс-заступник голови КМДА, заявив, що на час проведення єврочемпіонату в центрі Києва діятиме лише один паркінг біля НСК "Олімпійський" місткістю 400 машиномісць. Крім того, відкриття найближчим часом інших паркінгів у вказаному районі столиці, за словами чиновника, не планувалася.
9. До кінця 2012 року на лініях міста курсуватиме 400 нових тролейбусів і автобусів
Протягом 2012 року парк громадського транспорту "Київпастранс" поповнився лише 97 новими тролейбусами і 166 автобусами.
10. Вирішити проблему неприємного запаху на Бортницькій станції протягом 6-7 місяців
Усунення неприємних запахів на Бортницькій станції аерації було перенесено на невизначений період через проблеми законодавчого характеру.
Як бачимо, Олександру Попову не вдалося виконати масштабні проекти з розбудови міської інфраструктури, транспорту, розвитку медицини та благоустрою. Тим часом, більшість виконаних обіцянок передбачали лише призупинення того чи іншого будівництва. Ще 167 обіцянок столичного керманича перебувають в процесі виконання, які, сподіваємось, будуть виконані. Серед найголовніших з них наступні:
1. Вересень 2011 року. Протягом двох років оновити всі вагони Київського метрополітену
15 березня 2013 року Олександр Попов відвідав електродепо "Дарниця" комунального підприємства "Київський метрополітен", з якого будуть відправлені на модернізацію 5 вагонів метро до Крюківського вагонобудівного заводу. Оновлення рухомого складу триватиме 20 місяців. Крім того, в 2014 році планується придбати нові вагони. Отже, виконання обіцянки знаходиться під питанням.
2. Серпень 2011 року. Вирішити проблему дефіциту місць у дитячих садках за 2 роки
У березні 2013 року Олександр Попов заявив, що місто не буде відчувати дефіциту місць у дитячих садках лише через 12 років.
3. Листопад 2011 року. За 3,5 років небезпечні речовини та відходи будуть вивезені з території заводів "Радикал" та "Радон"
19 жовтня 2012 року з території заводу "Радикал" вивезли перші 4,4 тонн небезпечних відходів. Роботи будуть продовжені в 2013 році, на що потрібно 130 млн. грн. Нагадаємо, що спочатку планувалося завершити вивіз інших відходів (45,6 тонн) до кінця 2012 року.
4. Жовтень 2011 року. Ввести в експлуатацію ще 5 станцій міської електрички
Станом на 3 жовтня 2012 року маршрут міської кільцевої електрички містив, як і раніше, 14 зупинок.
5. Вересень 2011 року. Реконструкція сміттєспалювального заводу "Енергія"
23 жовтня 2012 року японська сторона погодила проект реконструкції заводу "Енергія", ВАТ "Київенерго", в рамках якого планується встановити сучасний турбоагрегат для вироблення електроенергії. Таким чином, реалізація обіцянки знаходиться тільки на проектній стадії.
6. Грудень 2011 року. Скандальне будівництво на вул. Гончара, 17-23 буде зупинено
25 квітня 2012 року Вищий господарський суд України заборонив проведення робіт з будівництва, експлуатації та обслуговування житлового комплексу на вул. Олеся Гончара, 17-23.
20 лютого 2013 Вищий господарський суд скасував рішення, і відмовився визнати недійсним договір купівлі-продажу земельної ділянки на вулиці Гончара, 17-23 біля Національного заповідника Софія Київська, відправивши справу на розгляд до Господарського суду м. Києва. Разом з тим Вищий госпсуд залишив у силі постанову, згідно з якою проведення будівельних робіт на вулиці Гончара заборонено до завершення судових розглядів. Отже, процес триває.
7. Грудень 2011 року. За півтора - два роки вирішити проблему відсутності паркінгів у місті і заборонити паркування автомобілів на Хрещатику
Станом на 2013 рік планується масове створення нових паркінгів та автостоянок на околицях міста і в районах масової житлової забудови.
Наразі київська влада заявляє про намір заборонити паркування автомобілів на Хрещатику тільки після завершення будівництва паркінгів.
8. Вересень 2012 року. Будівництво більше 100 квартир щороку для постраждалих від афери «Еліта-центр»
Відомо, що в 2014 році за адресою вул. Гарматна, 39-Г, кілька сімей, постраждалих в афері з "Еліта-центр", отримають квартири.
9. Травень 2011 року. У найближчі роки повернути у власність міста приблизно 35 дитячих садків
За інформацією КМДА на березень поточного року, з серпня минулого року на балансі м. Києва знаходиться ДНЗ № 393 на вул. Гарматній, 41, і готуються для передачі на баланс Києва ще 3 дошкільних навчальних заклади: № 621, № 331, № 718.
10. Грудень 2011 року. Реалізувати виробництво 50-60 нових трамвайних вагонів за рік
У 2012 році рухомий склад поповнився 9 новими трамваями київського виробництва, станом на березень 2013 року на базі КП «Київпастранс» виготовлено ще 6 трамвайних вагонів. Зараз вони експлуатуються на лінії швидкісного трамвая на Троєщині.
Виконані та невиконані обіцянки Олександра Попова, а також ті, що він досі намагається реалізувати, часто перекликаються, або ж повністю повторюються. Це зайвий раз підкреслює, наскільки непродуктивно працює київська влада, переносячи виконання обіцянок з року в рік.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»