"Слово і Діло" спільно з Delo.UA підготували інформацію про обіцянки політиків у сфері дорожнього будівництва.
На початку серпня голова "Укравтодору" Євген Прусенко розповів про плани реформування дорожнього господарства на наступний рік: 117 тис. км автомобільних доріг місцевого значення передадуть у підпорядкування місцевих держадміністрацій. "Цей принцип передбачає збільшення прав, повноважень і відповідальності місцевої влади за управління активами, в тому числі - місцевими дорогами", - пояснив Прусенко.
Обладміністраціям разом з дорогами передадуть також і фінанси (принцип розподілу грошей ще не оголосили). А "Укравтодор" буде тільки контролювати, як місцева влада будуватиме і ремонтуватиме свої дороги.
Слід нагадати, що дороги займають одне із стратегічних місць у передвиборчій та післявиборчій агітації політиків. Незадовільний стан більшості доріг створює щоденні труднощі мільйонам автомобілістів і пасажирів. Владу і дороги не лає тільки ледачий. Кожен політик з приходом до влади намагається вирішити це питання, але поки що давати обіцянки їм вдається краще, ніж реалізовувати їх.
Обіцянки екс-міністра інфраструктури Бориса Колеснікова
Більшість обіцянок екс-міністра Колеснікова стосуються будівництва та ремонту доріг до Євро-2012. Так, наприклад, у 2011 році за рахунок кредиту ЄБРР було здійснено ремонт основних ділянок дороги Київ - Чоп, а також було відкрито рух на відремонтованій автодорозі М-07 Київ - Ковель - Ягодин, яка є найкоротшою та найсучаснішоюдорогою з Варшави до Києва. Крім цього, був зданий в експлуатацію відремонтований під'їзд до міжнародного пункту пропуску Львів-Краковець і була відремонтована дорога від Стрия до Трускавця між трасою "Київ - Чоп".
Проте не обійшлося і без невдач. Незважаючи на запевнення Колеснікова, в більшості міст-мільйонників виникли проблеми з будівництвом об'їзних доріг. Зокрема, в Києві не було завершено будівництво Окружної, а Велика кільцева дорога перебувала на стадії проектування. Незавершеною також була остання черга Донецької об'їзної автодороги. Не вдалося до кінця замкнути Львівську об'їзну дорогу.
Серед іншого планувалося після Євро-2012 почати будівництво нової дороги Краковець-Львів, однак пізніше його перенесли на 2013 - 2018 рр.. Аналогічна ситуація склалася і з будівництвом швидкісної магістралі Донецьк-Луганськ: у 2012 році проводився тільки ремонт деяких ділянок.
Обіцянки міністра інфраструктури Володимира Козака
На рахунку Козака (міністр з 24 грудня 2012 року) поки що немає результативних обіцянок щодо будівництва доріг. Серед планів на майбутнє: капітальний ремонт автодороги Київ - Одеса в межах Київської області, створення системи контролю якості виконання будівельних і ремонтних робіт на дорогах, розробка в 2013 році проекту першого концесійного конкурсу на будівництво автодороги, а також планується виставити на концесійні конкурси 7 проектів будівництва нових доріг восени 2013 року.
Обіцянки голови "Укравтодору" Євгена Прусенка
Аналогічна ситуація і у Прусенко (керує "Укравтодором" з квітня 2013 року). Серед пріоритетних завдань: повернути регіонам борги за ремонт доріг у 2012 році, відремонтувати 2 ділянки автодороги Київ-Одеса, провести поточний ремонт 3 тис. км доріг в 2013 році, реалізувати проект з будівництва окружної дороги Києва протягом 2013-2014 рр., найближчим часом закріпити в Державних будівельних нормах гарантійні міжремонтні терміни служби доріг, в 2013-2014 рр. провести концесійні конкурси для будівництва 6 платних доріг.
Обіцянки віце-прем'єр-міністра Олександра Вілкула
Перебуваючи на посаді губернатора Дніпропетровської області, Вілкул виконав обіцянку здійснити в 2011 році капітальний ремонт 1,7 млн. кв. м комунальних доріг, а також відкрити першу чергу кільцевої дороги Дніпропетровська (другу обіцяли відкрити у жовтні 2012 року, проте кінцевий термін введення в експлуатацію був перенесений на 2013 р.).
У 2012 році в області відремонтували 1,8 млн. кв. м доріг. У жовтні була відкрита нова окружна дорога м. Вільногірська - вулиця Привокзальна.
Серед обіцянок на посаді віце-прем'єра, даних на перспективу, - будівництво об'їзних доріг у Києві, Сімферополі, Донецьку та інших містах; реконструкція і будівництво доріг загальнодержавного масштабу і т.д.
Обіцянки президента Віктора Януковича
За словами Януковича, у 2011 році планувалося побудувати не менше, ніж 1,5 тис. км доріг. Як повідомили в "Укравтодорі", станом на 7 листопада 2011 року дорожниками України було відремонтовано та побудовано понад 1,7 тис. км доріг загального користування. Однак, слід зазначити, що Янукович акцентував увагу саме на будівництві, а не на ремонті доріг.
Перша черга автодороги Південного обходу Дніпропетровська, як і передбачалося, була введена в експлуатацію 22 грудня 2011 року. До Євро-2012 планувалося побудувати головні магістральні дороги, однак станом на 8 червня 2012 року на магістральній дорозі Київ - Харків велися ремонтні роботи, а траса Київ - Житомир на період проведення чемпіонату використовувалася без верхнього шару. Отже, не всі дороги були здані в заявлений термін у належній якості.
Обіцянки прем'єр-міністра Миколи Азарова
Слідуючи дорученнями президента, Азаров також заявляв про будівництво 1-1,5 тис. км доріг в 2011 році (як вказувалося вище, було відремонтовано та побудовано понад 1,7 тис. км доріг загального користування). У той же час, в 2012 році планувалося побудувати 2-4 тис. км доріг, однак вдалося здійснити роботи тільки на 1,6 тис. км доріг.
Закінчити будівництво кільцевих доріг навколо Харкова, Донецька та Києва в 2011 році не судилося. Будівництво кільцевої дороги навколо Києва було перенесено на 2012-2013 рр. У квітні 2012 року губернатор Харківської області Михайло Добкін визнав, що будівництво кільцевої дороги навколо Харкова не виходить завершити до початку Євро-2012, зазначивши, що замість цього буде проведено поточний ремонт найбільш небезпечних ділянок. Завершити будівництво об'їзної навколо Донецька планується тільки в 2013 році: не готовими виявилися до Євро-2012 дороги "Львів - Шегині" і "Старий Самбір - Смільниця", які з'єднують Україну з Польщею, а також дорога "Київ - Харків - Довжанський", де було прийнято рішення про проведення тільки поточного ремонту.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»