Велосипедний рух давно стало трендом на Заході - цей вид транспорту дуже імпонує економним європейцям, які до того ж переймаються чистотою навколишнього середовища. Так, у Німеччині велодоріжки - невід'ємна частина міських доріг, у Швейцарії кількість придбаних велосипедів не поступається кількості автомобілів, а в Нідерландах велосипедів більше, ніж самих жителів.
Тим не менше, як йдуть справи з облаштуванням велосипедних доріжок в українських містах, адже любителів покрутити педалі достатньо і у нас? Сьогодні проект "Слово і Діло" представляє інфографіку відповідальності українських чиновників у сфері розвитку велосипедної інфраструктури.
Київ
На початку 2008 року тодішній секретар Київради Олесь Довгий оголосив розроблену столичною владою програму будівництва велодоріжок, які повинні були облаштувати вздовж лінії швидкісного трамвая, більшості доріг у спальних районах, а також у парках та зонах відпочинку. Через кілька років з подібною заявою виступив тоді ще перший заступник голови КМДА Олександр Попов. Він запевнив, що вже в 2010 році будуть облаштовані велосипедні доріжки на просп. Бажана, Дніпровській Набережній, вул. Здолбунівській і на майбутньому залізничному мосту біля Дарницького мосту.
Але на практиці до кінця року була відкрита і функціонувала лише одна велодоріжка - на вул. Здолбунівській.
У 2011 році , будучи вже головою КМДА , Олександр Попов пообіцяв побудувати 20-25 км велодоріжок у місті. Тим не менш, у вказаний період відповідні роботи не проводилися . Пізніше від київської молоді надійшла ідея реалізувати проект розвитку велосипедної інфраструктури "Велостарт". У рамках реалізації проекту планувалося до кінця червня 2012 року встановити безкоштовні стоянки для велосипедів біля музеїв, у парках і громадських місцях, а також створити п'ять спеціальних велосипедних доріжок загальною протяжністю 38 км .
В рамках реалізації даного етапу проекту в Києві дійсно встановили понад 400 безкоштовних місць для паркування для велосипедів біля 55 торгових центрів. При цьому велостоянки були створені за рахунок самих закладів. До будівництва велодоріжок справа так і не дійшла.
З поточних планів столичних чиновників слід зазначити , що заступник голови КМДА Руслан Крамаренко планує встановити велопарковки біля станцій столичного метро. Спочатку велостоянки повинні з'явитися на лівому березі , а пізніше - в центрі міста і біля станцій метро найбільш заселених масивів (50 майданчиків і 250 велосипедних паркомісць) . У жовтні минулого року почалося облаштування перших 27 велопарковок .
Львів
Кілька років тому мер Львова Андрій Садовий заявив, що Львів стане першим українським містом з розвиненою велосипедної інфраструктурою: до 2011 року тут повинні були облаштувати перші велодоріжки.
Зокрема, будівництво велодоріжок передбачалося в рамках проекту ремонту просп. Свободи. Однак після ремонту проспекту велодоріжки там так і не з'явилися - облаштування перших велодоріжок перенесли на 2011 рік. Втім , і тут не обійшлося без проблем : замість обіцяних 69 км велодоріжок побудували лише 12.
Торік планувалося також облаштувати велодоріжки по вул. Богданівської , Стуса , Коперника , Городоцької та по просп. Червоної Калини. Але на практиці до початку поточного року повністю була облаштована лише одна велодоріжка - на ділянці по вул. Коперника. Велодоріжка по вул. Богданівської була незавершена , а на вул. Стуса , Городоцької та просп. Червоної Калини роботи навіть не починалися.
У поточному році Андрій Садовий обіцяє побудувати 50 км велодоріжок , а до 2020 року - 260 км .
Тернопіль
Другим після Львова містом з повноцінною велосипедною інфраструктурою повинно стати файне місто Тернопіль, про що заявив мер Сергій Надал. Розроблена концепція розвитку велосипедної інфраструктури Тернополя на 2011-2016 рр. передбачає будівництво доріжок для проїзду велосипедів, які можна використовувати для проїзду інвалідів на візках у паркових зонах і навколо центрального озера.
У місті вже побудували більше 5 км таких доріжок вздовж автомобільних магістралей на підходах до Тернополя.
Інші міста
В Івано -Франківську торік планувалося відкрити туристичні маршрути " Вело-парк" і " Вело-озеро", а в Запоріжжі - прокласти маршрути по Набережній магістралі і побудувати велодоріжки, що з'єднують парки "Дубовий гай", Перемоги та Вознесеновський. Однак до кінця року очікувані маршрути так і не з'явилися. Більше того, проектні роботи почнуться тільки в поточному році.
Будівництво велосипедних доріжок – один з пріоритетних напрямків розвитку Сум, Миколаєва та Вінниці. Мер останньої - Володимир Гройсман - пообіцяв до 2020 року облаштувати майже 85 км велодоріжок. У Сімферополі для велосипедистів відведуть зону в парку Гагаріна, а в Донецьку - зону на набережній.
Таким чином , не можна не віддати належне українським любителям велосипедного спорту. Адже, виходячи з рівня розвитку велоінфраструктури, а також рівня розвитку культури на дорозі в Україні, їм можна ставити прижиттєві пам'ятники за хоробрість.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»