Нещодавно Перший віце-прем’єр-міністр України Сергій Арбузов запевнив, що незабаром буде оприлюднена програма підтримки суднобудування, яка міститиме конкретні проекти з відродження галузі.
Будучи ще кандидатом в Президенти України, Віктор Янукович заявляв про те, що пріоритетність розвитку суднобудівної галузі буде відновлено. Однак протягом двох років про суднобудівну галузь ніхто не згадував.
Лише нещодавно, у вересні минулого року, було прийнято Закон «Про проведення економічного експерименту щодо державної підтримки суднобудівної промисловості». Закон, щоправда, містить лише низку концептуальних положень без жодних конкретних шляхів розвитку суднобудування. Як і обіцяв Прем’єр-міністр Микола Азаров, суднобудівні заводи були звільнені від податку на прибуток. 1 січня 2012 року набув чинності Податковий кодекс, згідно з яким підприємства суднобудівної галузі було звільнено від сплати податку на прибуток на 10 років (до 1 січня 2021 року) та податку на землю на 5 років (до 1 січня 2016 року).
Сподіваємось, що запланованих урядовцями проектів увійде й багатостраждальний "Суднобудівний завод імені 61 комунара" у Миколаєві, який входить до першої десятки (5-е місце) підприємств України, що мають найбільшу заборгованість із заробітної плати. Проблема заборгованості з виплати зарплати працівникам суднобудівного заводу не була вирішена в 2012-му році, як обіцяв голова Миколаївської облдержадміністрації Микола Круглов. Погасити заборгованість із зарплати працівникам державного підприємства обіцяє Микола Азаров.
Отож, оголошена Сергієм Арбузовим програма розвитку суднобудування повинна покласти початок реалізації давніх обіцянок та масштабних проектів. Сподіваємось, українські моряки отримають можливість служити на вітчизняних суднах, суднобудівні підприємства отримають поштовх для розвитку, а українські високопосадовці, нарешті, розширять свої інтереси за рамки одних лише портів, та замисляться на кількістю суден, що заходять до цих портів під українським прапором.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»