Обіцянка політика
Валентиров гарантує введення суду присяжних
Джерело
Результат
В Україні станом на 2019 рік норма Конституції України щодо можливості здійснення правосуддя за участю присяжних у визначених законом випадках не отримала широкого застосування на практиці. Більше того, навіть ті незначні випадки роботи присяжних свідчать про те, що наявна модель присяжних в Україні не працює належним чином. Обіцянка отримує статус "не виконано"
Що ж стосується цивільних справ, то, як відомо, 2 червня 2016 року були прийняті зміни до Конституції України щодо правосуддя, якими було скасовано інститут народних засідателів та залишено положення, що народ безпосередньо бере участь у здійсненні правосуддя через присяжних.У зв’язку із цим у 2017 році були внесені відповідні зміни до ЦПК України, якими народних засідателів було замінено на присяжних. Слід відзначити, що в цивільних справах колегія є дещо меншою: лише один суддя та двоє присяжних.
9 грудня 2015 року у Верховній Раді був зареєстрований «Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суду присяжних» №3608.
В лютому 2017 року законопроект було знято з розгляду.
Наприкінці серпня 2018 року в парламенті було зареєстровано законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суду присяжних" №3608. Законопроектом пропонується чітко визначити критерії та процедуру відбору присяжних, їх правовий статус, порядок судового розгляду кримінального провадження за участі присяжних.
Пропонується надати визначення понять «суд присяжних», «вердикт» з метою усунення правової невизначеності.
Передбачається, що судовий розгляд за участю присяжних складається з етапів: відбір кандидатів в суд присяжних, вступні промови сторін кримінального провадження, обвинувальна частина, захисна частина, останнє слово обвинуваченого, заключні судові промови, напутнє слово судді присяжним, винесення вердикту судом присяжних, винесення суддею вироку з визначенням міри покарання.