Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено

Рябчин пообіцяв домогтись прийняття закону про імпічмент президента

На позачергових виборах 2014 року кандидат в народні депутати України від політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина» Олексій Рябчин пообіцяв домогтись прийняття закону про імпічмент президента.
Не виконано
Сказано 18 вересня 2014 р.

Джерело

  • http://www.cvk.gov.ua/pls/vnd2014/WP502?pt001f01=910&pf7171=149
  • http://www.cvk.gov.ua/pls/vnd2014/WP502?pt001f01=910&pf7171=149
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=52516
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=54245
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=56929
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58759
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=59767
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_golos?g_id=24110

Результат

Вже у другий день роботи Верховної Ради VIII скликання, — 28 листопада 2014 року, — народні депутати від фракції «Батьківщини» Андрій Кожем’якін та Юлія Тимошенко зареєстрували проект закону №1097 «Про порядок імпічменту Президента України». Було запропоновано врегулювати питання про усунення глави держави з його посади окремим законом. Головне науково-експертне управління Апарату ВРУ, що проводило аналіз законопроекту, надало висновок про його недоцільність, посилаючись на вже прописану процедуру у Регламенті ВРУ. Реагуючи на зауваження ініціаторів законопроекту щодо недосконалості чинного порядку імпічменту, управління дало рекомендацію внести відповідні законодавчі зміни. Також у висновку згадуються рішення про відхилення двох попередніх схожих законодавчих актів, які були подані парламентаріями V та VI скликань. 3 лютого 2016 року законопроект №1097 було відхилено та знято з розгляду.

Додамо, що народні депутати від «радикальної» фракції 3 березня 2015 року зареєстрували проект закону №2278 «Про спеціальну тимчасову слідчу комісію Верховної Ради України з розслідування справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту», у якому запропоновано визначити повноваження такої ТСК. Головне науково-експертне управління ВРУ також надало висновок щодо недоцільності створення окремого закону, тоді як ці зміни можна внести до Регламенту. Станом на 12 липня 2019 року документ очікує розгляду на пленарному засіданні.

Зауважимо, що народний депутат України Сергій Власенко у своєму проекті змін до Регламенту №3401 від 3 листопада 2015 року, пропонує упорядкувати процедурні колізії під час розгляду законопроектів, однак не вносить змін щодо удосконалення порядку імпічменту. Ще один «батьківщинивець» Андрій Кожем’якін реєструє проект постанови №4448/П, де просить відхилити законопроект «радикала» Ігоря Мосійчука «Про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо проведення досудового розслідування детективами Національного антикорупційного бюро України стосовно Президента України». Додамо, що у висновку до останнього Головне науково-експертне управління Апарату ВРУ вказує на його невідповідність положенням Конституції в частині механізму імпічменту та рекомендує відхилити. Станом на 30 січня 2017 року він також не розглядався.

В парламент VIII скликання вносили ряд інших законопроектів, які передбачають процедуру імпічменту Президента, однак жоден з них не був прийнятий. 6 червня 2019 року Верховна Рада ухвалила Закон №1098 про тимчасові слідчі комісії і тимчасові спеціальні комісії Верховної Ради України. Депутати «Батьківщини» голосували "За". Завданням комісії, зокрема є проведення розслідування обставин щодо вчинення президентом України державної зради або іншого злочину, викладених у підписаному більшістю народних депутатів від конституційного складу ВРУ поданні про ініціювання питання про усунення глави держави з поста в порядку імпічменту. Варто зазначити, що саме окремий закон повинен регламентувати процедуру імпічменту Президента, тому що імпічмент - це окрема Конституційно-правова процедура, вона не може бути схована ні в регламенті ВР, як є сьогодні, ні в законі про ТСК, який прийняла ВР. Регламент регламентує лише діяльність ВР, а закон про ТСК регламентує діяльність тимчасових слідчих комісій, а імпічмент - це набагато ширша процедура, яка виходить за межі діяльності і ВР і ТСК тому, що включає в себе діяльність Конституційного суду і діяльність Верховного суду та інші позапроцедурні речі, які не охоплюються прийнятими законами. Враховуючи те, що окремий закон про імпічмент Президента, за який виступала «Батьківщини», ухвалити не вдалось, обіцянка отримує статус "не виконано".