Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено

Омелян зобов'язаний запровадити європейські стандарти будівництва та утримання доріг

14 квітня 2016 року Верховна Рада України призначила міністром інфраструктури України Володимира Омеляна. Програма діяльності Кабміну зобов'язує Володимира Омеляна запровадити європейські стандарти будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг шляхом: посилення контролю за дотриманням норм вагового навантаження; закріплення норм щодо гарантійного обслуговування як обов’язкової умови контрактів; розмежування функцій замовника та виконавця робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатації доріг.
Виконано
Сказано 14 квітня 2016 р.

Джерело

  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1099-19
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/news/v-ukrayini-bude-zvuzhena-shirina-smug-ruhu-pri-proektuvanni-ta-budivnictvi-dorig-lev-parchaladze
  • https://ua.interfax.com.ua/news/general/593085.html
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/news/minregion-vvodit-obovyazkove-vikoristannya-perevantazhuvachiv-pri-ukladanni-asfaltu-na-najbilshih-trasah
  • https://ukravtodor.gov.ua/press/news/slavomir_novak_pro_zminy_v_upravlinni_dorozhnoiu_haluzziu_harantii_na_remonty__tendery__yevropeiskyi_pidkhid_rozvytku_merezhi.html
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/news/novi-gabaritno-vagovi-kompleksi-rozyizhdzhayutsya-ukrayinoyu
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249776005

Результат

Протягом 2016-2019 років уряд запроваджував європейські стандарти будівництва та утримання доріг. Впроваджено жорсткіші вимоги до підрядників – за всіма контрактами на середній ремонт доріг – гарантія не менше 5 років, на капітальний ремонт доріг – не менше 10 років. З метою посилення контролю за дотриманням норм вагового навантаження було закуплено понад 70 габаритно-вагових комплексів та проведено відповідне навчання інспекторського складу.

Для розмежування функцій замовника та виконавця робіт урядом у грудні 2016 року було ухвалено постанову № 1065, відповідно до якої замовник – юридична особа, яка має у власності або в користуванні земельну ділянку чи на балансі якої перебувають наявні автомобільні дороги загального користування і яка розміщує замовлення на виконання дорожніх робіт, приймає завершені роботи та оплачує їх; підрядник – юридична особа будь-якої форми власності, що уклала із замовником договір підряду про виконання дорожніх робіт; інженер-консультант – особа, яка надає дорожні консультаційні послуги з урахуванням умов, визначених у контрактах міжнародної федерації інженерів-консультантів FIDIC, або є міжнародним аудитором. Підрядник у строк, визначений інженером-консультантом і погоджений із замовником, повинен усунути виявлені порушення та повідомити про це інженеру-консультанту та замовнику.

Мінрегіоном було введене обов’язкове використання перевантажувачів при укладанні асфальту на найбільших трасах. За підрахунками експертів, це сприятиме підвищенню якості дорожнього покриття в цілому на 30%, продовжить строк служби таких доріг та мінімізує появу вибоїн, тріщин та викришування. Також було введено нову норму в ДБН щодо звуження ширини смуг руху в містах і селах з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах. Відповідно до інших ДБН, з 1 вересня 2019 року на дорогах можна буде встановлювати шумову дорожню розмітку.

Враховуючи наведену інформацію, програмному зобов'язанню присвоєно статус «виконано».