Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено

Петренко зобов'язаний забезпечити проведення антикорупційної реформи

14 квітня 2016 року Верховна Рада України призначила міністром юстиції України Павла Петренка. Програма діяльності Кабміну зобов'язує Павла Петренка забезпечити проведення антикорупційної реформи, що передбачає: запровадження системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; забезпечення діяльності НАЗК та НАБУ; забезпечення прозорості державних реєстрів та баз даних, фінансування політичних партій та виборчих кампаній відповідно до стандартів GRECO; забезпечення контролю за дотриманням вимог законодавства про доступ до публічної інформації; скорочення кількості адміністративних послуг, запровадження електронних технологій, сервісів відкритих даних; підвищення ефективності роботи антикорупційних підрозділів, створених в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, та вдосконалення механізму антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів.
Виконано
Сказано 14 квітня 2016 р.

Джерело

  • https://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1099-19#n7
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0303-15#n14
  • https://www.ukrinform.ua/rubric-polytics/2075319-edeklaracii-naresti-z-sertifikatom.html
  • https://www.facebook.com/NAZKgov/photos/a.1070146733045250.1073741828.1069049139821676/1131216240271632/?type=3&theater
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2629-19
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=55653
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=55653
  • https://data.gov.ua/
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/835-2015-%D0%BF#n12
  • https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/uploaded-files/Zvit%202018.pdf
  • https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2720983-doing-business-ukraina-pidnalas-na-110-pozicij-za-otrimannam-dozvoliv-na-budivnictvo.html
  • https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/uploaded-files/Zvit%202018.pdf
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1184-16
  • https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0317884-17

Результат

Держслужба спецзв'язку провела експертизу та видала Атестат відповідності КСЗІ для забезпечення функціонування реєстру електронного декларування з 01.09.16. 31 серпня на засіданні НАЗК було прийнято рішення про запуск в експлуатацію системи е-декларування.

З метою забезпечення діяльності НАЗК та НАБУ уряд передбачав у держбюджетах 2017-2019 років кошти для їхнього функціонування.

З метою забезпечення прозорості фінансування політичних партій та виборчих кампаній відповідно до стандартів GRECO було імплементовано Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання і протидії політичній корупції» від 08.10.15, яким і було впроваджено стандарти GRECO. На виконання норм закону з січня 2017 року було запроваджено державне фінансування партій. Виконуючи рекомендації GRECO та норми Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення прозорості у сфері відносин власності з метою запобігання корупції» від 14.07.2015 року уряд забезпечував вільний доступ до реєстрів прав власності на нерухоме майно, транспортні засоби, зокрема через Портал відкритих даних.

З метою забезпечення контролю за дотриманням вимог законодавства про доступ до публічної інформації урядом протягом 2016-2019 років було внесено ряд змін до постанови КМУ від 21.10.2015 р. № 835 «Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних». Відповідно до цього документу, розпорядники інформації зобов'язані, крім розміщення звітної галузевої інформації на сайтах/реєстрах, оприлюднювати і звіти щодо задоволення запитів на інформацію.

Відповідно до звіту уряду за 2018 рік, для доступу суб’єктів звернення до інформації про адміністративні послуги та отримання їх в електронній формі було забезпечено функціонування Єдиного державного порталу адміністративних послуг. Процедуру отримання дозволів на будівництво в Україні було спрощеною і передбачено лише 5 етапів замість 55, які були раніше, це свідчить про скорочення кількості адміністративних послуг, адже дозволи є видом адмінпослуг.

Було визначено новий порядок ведення Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів, а також розширено перелік пріоритетних державних електронних ресурсів (постанова КМУ від 10.04.2018 р. № 357). Оновлений порядок дозволить державним органам ефективніше використовувати інформацію, якою вони розпоряджаються, та підвищити швидкість надання державних адміністративних послуг для громадян, спростивши адміністративні процеси.

З метою підвищення ефективності роботи антикорупційних підрозділів, створених в органах державної влади, органах місцевого самоврядування НАЗК було ухвалено рішення від 13.07.2017 № 317 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо діяльності уповноважених підрозділів (уповноважених осіб) з питань запобігання та виявлення корупції». Методичні рекомендації розраховані для використання у роботі керівниками і працівниками уповноважених підрозділів та уповноваженими особами з питань запобігання та виявлення корупції державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які належать до сфери їх управління.

З метою вдосконалення механізму антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів НАЗК було ухвалено рішення від 28.07.2016 № 1 «Про реалізацію Національним агентством з питань запобігання корупції повноважень щодо проведення антикорупційної експертизи», документом було затверджено порядок проведення антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, також Мін'юст у листопаді 2017 року вніс ряд змін до свого наказу від 18.03.2015 № 383/5 «Деякі питання проведення антикорупційної експертизи».

Враховуючи те, що уряд сприяв та забезпечив проведення антикорупційної реформи, реалізувавши зазначені складові реформи, тому програмному зобов'язанню присвоєно статус «виконано».