Обіцянка політика
Гройсман пообіцяв, що не буде прийнято жодного рішення, яке могло б привести до монополізації або підвищення цін на нафтове паливо
Джерело
Результат
Як відомо ціна нафтового палива для споживача на АЗС визначається трьома складовими: закупівельна вартість нафтопродуктів, рівень податків (акциз) і витрати операторів.
Щодо закупівельної вартості (ціна на кордоні): на цьому рівні ціна визначається нафтопереробником, транспортером, трейдером.
Щодо рівня податків: у період з квітня 2018 року до липня 2019 року у Податковий кодекс України не було внесено змін щодо підвищення акцизу на пальне.
Щодо витрат операторів розподілу (платників акцизного податку): відповідно до нового Порядку електронного адміністрування реалізації пального (ЗУ №2628, постанова КМУ від 24 квітня 2019 року № 408), запроваджується нова система адміністрування акцизного податку на паливо та спирт етиловий з 01.07.2019 р. Проте станом на липень нормативна база не готова для запуску роботи нової системи. Згідно з нормами Податкового кодексу особи, які здійснюють реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку і до 01.07.2019 повинні зареєструвати всі акцизні склади, розпорядниками яких вони є. Що ж стосується ціни і побоювань через можливий дефіцит пального, експерти повідомляють, що причин для занепокоєння немає. Адже ідея реформи зводиться не до додаткового фінансового навантаження на бізнес і споживача, вартість ліцензій є незначною, а спрямована на очищення ринку від нелегалів.
Враховуючи те, що у період з квітня 2018 року до липня 2019 року не було ухвалено рішень, які б повпливали на ріст цін на нафтове пальне або привели до монополізації, тому обіцянці після позачергових виборів ВРУ і незадовго до відставки уряду присвоєно статус «виконано».