Обіцянка політика
- Народний депутат України
- Секретар Комітету з питань бюджету
- Член депутатської фракції "ГОЛОС"
Цабаль у передвиборчій програмі пообіцяв створити умови для навчання дітей з особливими потребами
Джерело
Результат
16 січня 2020 року ВРУ ухвалила законопроект №0901 про повну загальну середню освіту. Законом передбачено, зокрема, діти з особливими освітніми потребами, які проживають на території обслуговування комунального закладу освіти, мають право на першочергове зарахування до закладів освіти, визначеному законодавством, для здобуття початкової та базової середньої освіти. З метою належної організації освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти формуються класи та/або групи, у тому числі спеціальні, інклюзивні, з дистанційною, вечірньою формою здобуття освіти, з навчанням мовою корінного народу чи національної меншини України поряд із державною мовою.
У разі звернення батьків дитини з особливими освітніми потребами інклюзивний клас утворюється в обов’язковому порядку. Потреба учня з особливими освітніми потребами в індивідуальній програмі розвитку, індивідуальному навчальному плані визначається згідно з висновком інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з урахуванням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків. Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для учня з особливими освітніми потребами забезпечує асистент вчителя. Для організації процесу навчання учнів з особливими освітніми потребами у закладі, що забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти, облаштовуються ресурсні кімнати та медіатеки за рахунок коштів державного та/або місцевих бюджетів, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
Під час ухвалення закону депутати від фракції "Голос" Інна Совсун заявила, що ініціатива не забезпечує розвиток середньої освіти. Зокрема, "Голос" наполягає, що зберігається тотальний контроль Міносвіти над тим, що відбувається в школах, замість децентралізації прийняття рішень в освіті; відсутня автономія вчителя і автономія школи у формуванні навчальних програм; в законі немає норм про підвищення заробітних плат для вчителів; в законі немає позицій про сертифікацію вчителів та про профільну старшу школу.
Незважаючи на те, що під час розробки закону були враховані низка поправок від депутатів фракції "Голос", фракція не підтримала ухвалення ініціативи. Зокрема, під час голосування депутати "утримались".