Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено
  • Народний депутат України
  • Член депутатської фракції "ГОЛОС"
  • Член Комітету з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування

Стефанишина у передвиборчій програмі пообіцяла перезавантажити НАЗК

15 червня 2019 року на сайті ЦВК була зареєстрована передвиборча програма політичної партії "Голос", за списком якої йшов кандидат в народні депутати з обіцянкою перезавантажити НАЗК, з обранням нового керівництва за допомогою відкритого конкурсу та із залученням міжнародних експертів. Перезавантажена НАЗК введе автоматичну перевірку електронних декларацій та реальний моніторинг способу життя та доходів можновладців.
Не виконано
Сказано 15 червня 2019 р.

Джерело

  • https://www.cvk.gov.ua/pls/vnd2019/wp502pt001f01=919pf7171=389.html
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_golos?g_id=795

Результат

2 жовтня 2019 року ВРУ ухвалила законопроект №1029 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції. Ініціатива передбачає:

1) змінити форму урядування НАЗК з колегіальної на одноосібну. Голову агентства призначатиме на посаду КМУ відповідно до подання конкурсної комісії за результатами відкритого конкурсного відбору.

2) змінити порядок формування та склад конкурсної комісії з відбору Голови Національного агентства, забезпечивши участь представників міжнародних організацій у роботі конкурсної комісії.

3) з метою посилення спроможності Національного агентства здійснювати покладені на нього функції, забезпечення гарантій його незалежності:

- усунути законодавчі прогалини для забезпечення належного доступу Національного агентства до реєстрів та баз даних, адміністратором (держателем) яких є державні органи, зокрема до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, Єдиного державного реєстру прав на нерухоме майно, а також доступу до інформації про вчинені нотаріальні дії, інформації, що міститься у системі депозитарного обліку цінних паперів;

- встановити, що Національне агентство має право отримувати інформацію з відкритих баз даних, реєстрів іноземних держав, у тому числі після внесення плати за отримання відповідної інформації, якщо така плата вимагається для доступу до інформації;

5) встановити, що Національне агентство визначає порядок відбору декларацій для проведення обов'язкової повної перевірки та черговість такої перевірки на підставі оцінки ризиків, а також визначає порядок автоматизованого розподілу обов'язків з проведення повної перевірки між уповноваженими особами Національного агентства. Це дасть змогу належним чином впорядкувати проведення повної перевірки, зосередивши її насамперед на перевірці декларацій з високим ризиком, а також встановити об’єктивний та прозорий розподіл перевірок серед уповноважених працівників агентства.

Під час розгляду законопроекту у ВРУ представник фракції "Голос" Ярослав Юрчишин зазначив, що фракція не підтримає ініціативу, оскільки в проект не було враховано поправку щодо фінансування політичних партій, а саме встановлення бар’єру у 2% для партії, яка претендує на кошти з Держбюджету. Поряд з цим, "Голос" не реєстрував альтернативні до цього проекти, а лише намагались втілити свої ідеї завдяки поправкам.

Після ухвалення закону, КМУ 15 січня 2020 року призначив нового очільника НАЗК – Олександра Новікова. 25 травня НАЗК розпочали перевірку декларацій за новою процедурою, керуючись системою логічного та арифметичного контролю.

Таким чином, була парламентом реалізована передвиборча обіцянка партії "Голос" щодо перезавантаження НАЗК та запровадження новим керівництвом Агентства автоматичної перевірки електронних декларацій можновладців. Обіцянка отримує статус "не виконано", оскільки обіцянка була реалізована без допомоги "Голосу". Депутати фракції "утримались" під час голосування за проект закону №1029 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції.