Держава капітально модернізує морські порти перед передачею їх майна у користування приватним інвесторам.
Нещодавно високопосадовці озвучили цілий ряд запланованих заходів з модернізації українських портів. Згодом в результаті реформування галузі все майно портів було передано під контроль новоутвореної Адміністрації морських портів, яка передаватиме його в приватні руки на умовах оренди або концесії.
Так, за словами міністра інфраструктури Володимира Козака, цього року в Одеському порту держава на 50% фінансує будівництво нового контейнерного терміналу. Першу чергу терміналу, за словами прем’єр-міністра Миколи Азарова, буде збудовано вже в поточному році.
Масштабні роботи також планують в порту «Южний» - будівництво трьох колін морського підхідного каналу та внутрішніх водних підходів до глибоководних причалів на суму 641,1 млн. грн. За словами віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, завершення модернізації порту слід очікувати в 2015 році.
Окрім того, в поточному році Міністерство інфраструктури планує реконструювати причали Феодосійського порту на суму 136,7 млн. грн. та підхідний канал Іллічівського порту на суму 60,9 млн. грн.
Підкреслимо, що в результаті прийняття нового закону «Про морські порти України» все майно портів підлягає передачі в оренду або концесію. За державою залишили лише стратегічно важливі об’єкти - стіни та воду. Так, згідно з законом, не підлягають продажу акваторії, гідротехнічні споруди, об'єкти інфраструктури загального користування, навігаційне обладнання та системи управління рухом суден.
Натомість приватизувати планують усі види майна морських портів, призначені для їхньої діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств; акції (частки, паї) у статутному капіталі господарських товариств, що належать державі.
Отож, як і обіцяв колишній міністр інфраструктури Борис Колєсніков, «причальна стінка та підходи до порту завжди будуть державними». Все інше буде передано в користування приватним підприємцям.
Таким чином, багата українська держава активно допомагатиме приватним інвесторам модернізувати порти, аби вони отримували він них максимальні прибутки.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»