Порти України: модернізація перед приватизацією

Читать на русском

Держава капітально модернізує морські порти перед передачею їх майна у користування приватним інвесторам.

Нещодавно високопосадовці озвучили цілий ряд запланованих заходів з модернізації українських портів. Згодом в результаті реформування галузі все майно портів було передано під контроль новоутвореної Адміністрації морських портів, яка передаватиме його в приватні руки на умовах оренди або концесії.

Так, за словами міністра інфраструктури Володимира Козака, цього року в Одеському порту держава на 50% фінансує будівництво нового контейнерного терміналу. Першу чергу терміналу, за словами прем’єр-міністра Миколи Азарова,  буде збудовано вже в поточному році.

Масштабні роботи також планують в порту «Южний» - будівництво трьох колін морського підхідного каналу та внутрішніх водних підходів до глибоководних причалів на суму 641,1 млн. грн. За словами віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула, завершення модернізації порту слід очікувати в 2015 році.

Окрім того, в поточному році Міністерство інфраструктури планує  реконструювати причали Феодосійського порту на суму 136,7 млн. грн. та  підхідний канал Іллічівського порту на суму 60,9 млн. грн.

Підкреслимо, що в результаті прийняття нового закону «Про морські порти України» все майно портів підлягає передачі в оренду або концесію. За державою залишили лише стратегічно важливі об’єкти - стіни та воду. Так, згідно з законом, не підлягають продажу акваторії, гідротехнічні споруди, об'єкти інфраструктури загального користування, навігаційне обладнання  та системи управління рухом суден.

Натомість приватизувати планують усі види майна морських портів, призначені для їхньої діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств; акції (частки, паї) у статутному капіталі господарських товариств, що належать державі.

Отож, як і обіцяв колишній міністр інфраструктури Борис Колєсніков, «причальна стінка та підходи до порту завжди будуть державними». Все інше буде передано в користування приватним підприємцям.

Таким чином, багата українська держава активно допомагатиме приватним інвесторам модернізувати порти, аби вони отримували він них максимальні прибутки. 

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: