Маршрут «Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан» може бути альтернативою, але важливо розуміти, що вартість перевезення товарів збільшиться.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний транспортний експерт, колишній заступник міністра інфраструктури України Олександр Кава, аналізуючи інформацію про те, що Україна запустить альтернативний транзитний маршрут поставок товарів до Грузії та Казахстану 15 січня.
«Вже кілька років активно просувається створення транскаспійського коридору. Українські чиновники до цього проекту мають мінімальний стосунок. Але у нинішній ситуації цей маршрут дійсно може стати альтернативою для постачання українських товарів на ринок Казахстану», – розповідає Кава.
Але, за його словами, враховуючи те, що вартість перевезення цим маршрутом буде вдвічі вищою, ніж суходільним через територію РФ, вартість українських товарів на ринку Казахстану збільшиться.
«Частина товарів, які Україна традиційно поставляла до Казахстану, просто стануть неконкурентоспроможними на їхньому ринку», – уточнив він.
«Щодо імпорту з Казахстану, то вантажовідправники будуть і далі користуватися суходільним варіантом через територію Росії, оскільки це дозволяє вдвічі зменшити вартість порівняно з каспійським варіантом», – резюмував Олександр Кава.
Нагадаємо, Президент України Петро Порошенко 12 січня в ході телефонної розмови обговорив із президентом Казахстану Нурсултаном Назарбаєвим ситуацію, що склалася у зв'язку з російським ембарго на українську продукцію та забороною на транзитні перевезення.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»