Купівля вживаного авто з Європи: як працює пільговий акциз?

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

Зниження акцизів на вживані авто буде відчутне тільки для автомобілів вартістю 30-40 тисяч євро.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, аналізуючи закон про зниження акцизів на вживані автомобілі через півтора місяці з моменту набрання ним чинності.

«Зниження акцизів, яке набрало чинності з 1 серпня, – це полегшення на гаманець – але лише тих людей, які можуть собі дозволити завозити та купувати автомобілі вартістю 30-40 тисяч євро. Тих же народних депутатів. Полегшення вони в першу чергу зробили собі, але не пересічним громадянам», - констатував Назаренко.

Як показник — статистика того ж главі ДФС Романа Насірова та «Укравтопрому». Згідно зі статистикою ДФС, за серпень 2016 року до України було завезено 1300 автомобілів із пільговим акцизом, а дані «Укравтопрому» за серпень говорять про те, що на облік поставлено 400 вживаних авто.

Ринок автострахування: як правильно обрати автоцивілкуРинок автострахування в Україні багатий на пропозиції, однак яку компанію краще обрати й на що слід розраховувати власнику авто, з’ясовувало Слово і Діло.

За словами експерта, якщо порівнювати з аналогічним періодом минулого року, коли до країни було ввезено 56 тисяч вживаних авто, тобто близько 5 тисяч на місяць, цьогоріч ми отримали зменшення цього показника майже втричі.

При цьому, дивує той факт, що показники ДФС та «Укравтопрому» різняться. Можливо, у Фіскальній службі мають на увазі попередню декларацію: тобто, коли людина заявила, що буде ввозити вживаний автомобіль, але ще не ввезла.

«Є кілька моментів: 1 квітня 2014 року підняли на 100% акциз на вживані та нові авто. 1 січня 2015 року знову підняли акциз. Тепер,1 серпня 2016 року акциз на вживані авто знизили. Але ж тоді вони його підняли. Тепер підносять це як перемогу», – нагадав фахівець.

«Вартість вживаних автомобілів упала з об'єктивних причин – через зубожіння населення. До того ж, розігнали ДАІ. Уже цілі таксопарки сформувалися з авто на незаконних номерах», – зауважив Насаренко.

«Зробили добро для українців? Було б так, якщо дозволили б фірмі, автосалону купувати автомобілі (за зниженим акцизом – Ред.), і тоді б ціни на авто реально впали», - зазначив він.

Закон про зниження акцизів — зомбування українців, а чинні екологічні норми дозволяють ввезти авто не старше 5 років, які досить дорогі. Дешеві автомобілі з Європи — це казки.

«На дешевому автомобілі закордоном може їздити тільки забезпечена людина. Чим старше автомобіль, тим більше страховка, екологічний збір за нього й тим дорожче підготовка до його техогляду, який там так просто не пройдеш. Їм дешевше купити новий, ніж обслуговувати старий. Старий — так, був би дешевше, але не буває дешевих автомобілів до 5 років. Німці їздять по 7-8 років і потім його можна дешево купити, але 8-річний автомобіль в Україну заборонено завозити, бо ми приєдналися до європейських екологічних норм. Депутати зробили закон для себе», - зробив висновок Назаренко.

Відповідно до закону, до 31 грудня 2018 року за зниженими акцизними зборами громадяни України можуть ввозити з-за кордону вживаны автомобілі, що відповідають нормам Євро 5, тобто не старші 2010 року виробництва.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: