Господарі неба. Цивільна авіація України

Читать на русском

Днями журналісти проекту «Схеми: корупція в деталях» оприлюднили розслідування, в якому показали, на чому літають відомі українські політики. До топу найдорожчих чартерів, зафіксованих колегами зі «Схем», потрапили перельоти депутатів Нестора Шуфрича, Сергія Льовочкіна, Віталія Хомутинніка, Юрія Бойка, Юлія Іоффе та Андрія Іванчука. Медійники порахували, що кожен такий переліт обходиться «слугам народу» в кілька десятків тисяч євро, що в окремих випадках ледь не перевищує їхній офіційний річний дохід...

Не секрет також, що можновладці не лише користуються послугами приватних авіаперевізників, але й самі часто є власниками повітряних суден. Так, офіційно зареєстрований гелікоптер вартістю приблизно 1,3 млн дол. має міський голова Дніпра Борис Філатов. Не посоромився зареєструвати на своє ім’я в Державній авіаційній службі вертоліт і колишній нардеп Євген Червоненко. Його крилата машина оцінюється приблизно в 700 тис. дол.

Втім, названі персонажі – радше виняток із правила. Популярним способом «сховати кінці в воду», тобто уникнути декларування власного авіатранспорту, є його реєстрація в таких віддалених і важкодоступних країнах, як Сейшельські Острови, Кіпр, Беліз тощо. Компаніям, зареєстрованим у цих офшорних зонах, належать 63 повітряних судна, сертифікованих в Україні. Ще 53 – перебувають у власності компаній з Об’єднаних Арабських Еміратів.

Загалом до Реєстру цивільних повітряних суден Державної авіаційної служби України внесені 973 борти, найстаріший з яких – 1960 року випуску. Хоча темпи розвитку авіаційного ринку України помітно поступаються показникам навіть наших найближчих сусідів, проте останнім часом у галузі спостерігалося певне пожвавлення: державний реєстраційний номер із початку 2016-го отримали 156 суден.

Нагадаємо, «Слово і Діло» опублікувало низку інфографік, присвячених найуспішнішим моделям літаків конструкторського бюро «Антонов». Нагадаємо, навесні в КБ заявили про готовність до запуску серійного виробництва Ан-225 «Мрія», а пізніше стало відомо, що поки йдеться про добудову другого екземпляру легендарного літака спільно з авіабудівниками з Китаю без передачі останнім технічної документації та інтелектуальних прав на нього.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: