Генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко вважає рішення Кабміну про підвищення спецмита на імпорт авто з ЄС незаконним.
Про це експерт написав у Facebook, передає «Слово і Діло».
«28 грудня Кабмін дав дозвіл на підвищення ввізного мита (запровадження спецмита) на імпортні автомобілі з ЄС. Але в статті 9 закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність (ЗЕД)» №959-XII від 16.04.1991 чітко визначені повноваження органів влади у сфері державного регулювання ЗЕД і вказано, що в Кабміна немає повноважень щодо надання права Міжвідомчій комісії з міжнародної торгівлі (МКМТ) встановлювати додаткове спецмито на авто з ЄС», – констатував Назаренко.
Крім того, наголосив він, у МКМТ, згідно із законом, немає такого права, а є лише право застосовувати виключно антидемпінгові, антисубсидиційні та спецзаходи або заходи у відповідь на недружні дії інших держав. А ЄС нам хіба недружній?
«Виходить, що Кабмін перевищив повноваження та делегував МКМТ такі повноваження, яких сам не має, й, відповідно, не має права делегувати», – підкреслив експерт.
«Такі повноваження мала надати МКМТ виключно Верховна Рада. Таким чином, поки не буде відповідного закону ВР, всі рішення МКМТ щодо авто з ЄС та запровадження щодо імпортних авто додаткових спецмит не будуть чинними», – вважає Олег Назаренко.
Якщо все ж МКМТ запровадить додаткові спецмита на імпортні авто, тобто додаткові побори, що ляжуть на плечі простих українців-покупців авто, то, на його думку, не виключено звернення до суду з метою захисту інтересів рядових автомобілістів та скасування додаткового спецмита на авто з ЄС.
Нагадаємо, в серпні парламент на 2,5 роки знизив акцизний збір при ввезенні до країни вживаних машин.
Додамо, що в Україні акциз на вживані автомобілі в 20 разів вищий, ніж на нові машини. В результаті вартість таких авто після офіційного розмитнення фактично подвоюється.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»