20 січня низка перевізників, що обслуговують внутрішньоміські пасажирські маршрути в Києві, заявили про підвищення вартості проїзду на 1 грн. Таке рішення маршрутниками було ухвалене спільно з міською владою – як пояснюють транспортники, через зростання мінімальної заробітної плати. Ще більш радикальним виявилося підвищення цін на проїзд у приміських маршрутках: там ціна зросла в середньому на 40%. В обласній адміністрації одразу ж відреагували на такий крок перевізників, зажадавши від них обґрунтування такого різкого підвищення тарифів.
А між тим, навіть ті кияни, які ледь досягли повноліття, ще пам’ятають час, коли проїзд у наземному міському транспорті коштував менше 1 грн, а в метро – всього 50 копійок. «Слово і Діло» вирішило копнути глибше, і пригадати, якою була вартість проїзду в основних видах транспорту в столиці за останні півстоліття.
За точку відліку вирішено було взяти відкриття метрополітену, тобто 1961 рік. Із дня запуску першого потяга підземки й до розпаду Радянського Союзу й подальшого фактичного оформлення України як незалежної держави вартість користування цим видом транспорту зросла з 5 радянських копійок у 1961 році до 30 – у січні 1992 року. 27 квітня 1992 року, коли Україна ще не встигла остаточно запровадити нову валюту, вартість зросла знову – до 50 копійок. 26 грудня вартість проїзду в громадському транспорті остаточно перевели в тимчасову валюту – купоно-карбованці, в них проїзд у метро спочатку становив 5, а до лютого 1996 року зріс уже до 20 тис. У 1996 році, із введенням гривні, був встановлений тариф у 20 українських копійок, який із роками зріс до нинішніх 4 грн за поїздку. Незважаючи на таке подорожчання, метро залишається одним із найпопулярніших видів транспорту в Києві.
Щодо наземного муніципального транспорту – автобусів, тролейбусів і трамваїв, то ціна на них у радянський час становила в середньому від 5 до 15 копійок, у перехідний 1992 рік – від 30 до 50 копійок, до введення гривні, тобто з 1992 й по 1996 рік – від 5 до 20 тис. купоно-карбованців. В 1996 році тариф становив 20 українських копійок, а нині він зріс до 3 грн.
Що стосується маршрутного транспорту, то за часи незалежності його вартість у Києві зросла з 10-20 радянських копійок спочатку до 50-75 копійок сучасних, а нині вже сягає 5-8 грн. Відзначимо, що в період з 1992 по 1996 рік пасажирські перевезення маршрутними таксі в Києві не здійснювалися, а перший великий приватний автоперевізник (компанія «Автосвіт») з’явився в українській столиці у 1997 році.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»