Підвищення заробітної плати – те, за що варто було боротися, покращивши економічні показники, дохідну частину. Але якщо зараз уже говорять про інфляцію, то це означає, що уряд не зміг зробити нічого кращого, ніж просто надрукувати на верстаті гроші.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політичний аналітик Дмитро Купира, аналізуючи ситуацію з масовим підвищенням ціни на проїзд у громадському транспорті.
Загалом, за його словами, поки що ситуація утримується на рівні, коли підвищення цін удвічі на товари й послуги не відбулося, хоча вони все ж зростають, але деякі з них – досить об'єктивно.
«Щодо транспорту, як правило, ухвалює рішення місцева влада, й це питання не до уряду. Те, як місцева влада організовує роботу з місцевими перевізниками чи, власне, свій комунальний транспорт, і є показником роботи», – зауважив експерт.
«Перевізники – це приватні структури, дозвіл на ціноутворення вони отримують від місцевої влади, тому питання вирішуватиметься в цій площині. Це вже залежить від того, наскільки влада готова відстоювати інтереси населення», – підкреслив аналітик.
Наприклад, розповів експерт, був позитивний результат у Сумській області, коли місцеві перевізники хотіли підняти ціни на проїзд із 3 до 5 гривень, на кілька днів навіть оголосили бойкот, але місцева влада сама на певний час змогла забезпечити перевезення містом, а згодом – підписала договір із ціною 2,5 гривні.
«Вони утримали питання з ціноутворенням на прийнятному рівні. Це приклад того, як місцева влада може відстоювати інтереси громади, коли має бажання», – додав Дмитро Купира.
Нагадаємо, уряд запевняє, що підняття мінімальної зарплати не є підставою для підвищення цін і тариф на проїзд буде знижений.
Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман ще минулого року переконував, що негативних наслідків від підвищення «мінімалки» не буде.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»