Коротку літню відпустку було вирішено провести на території України, в Бердянську на березі Азовського моря. Рушили ми туди машиною, проїхавши через п'ять областей. Поїздка туди й назад показала, що ситуація з дорогами в нашій країні порівняно з поїздками в тому ж напрямку в попередні роки практично не покращилася.
Київська область
Шлях на море з низки причин пролягав через Черкаси. Зазвичай найкоротший шлях до цього міста лежить через Бориспіль, Переяслав-Хмельницький, Софіївку в Черкаській області і далі через дамбу і міст. Але після 19 червня рух мостом через Дніпро в Черкасах обмежили у зв'язку з його ремонтом. Проїзд приватного транспорту там дозволений тільки з 6:00 до 9:00 ранку і з 16:00 до 19:00 вечора. Якщо ви не встигаєте, то найоптимальніша дорога з Києва в цьому разі – по Обухівській трасі, через Кагарлик і Миронівку.
Головні дороги в Київській області традиційно непогані, причому це стосується як траси через Бориспіль, так і траси через Кагарлик. Водночас якість дороги в Черкаській області правим берегом Дніпра помітно краща, ніж на бориспільському напрямі лівим берегом.
Черкаська і Кіровоградська області
Знову ж через проблеми з мостом рух на південь після Черкас довелося продовжувати через Смілу, Кам'янку, Знам'янку і Олександрію. Дорога після Сміли в районі Кам'янки ремонтується. Після Кам'янки водії потрапляють на гарне двосмугове шосе, що дозволяє отримувати задоволення від водіння. Відразу видно, що відремонтували його зовсім недавно. Однак розслаблятися не варто. Після Олександрії, в Кіровоградській області, дорога перетворюється на напрямок. Місцями це просто грунтовка з рідкісними вкрапленнями асфальту. Ближче до Дніпропетровської області ситуація поліпшується, але краще сильно не розганятися, щоб несподівано не в'їхати у величезну яму, здатну пошкодити ваш колісний диск.
Дніпропетровська область
Настільки ж уважним слід бути і в Дніпропетровській області після П'ятихаток, де деякі ями потрібно об'їжджати або по зустрічній смузі, або узбіччям. І в жодному разі не намагайтеся об'їхати Дніпро дорогою через Солоне (ви побачите відповідний покажчик) - п'ятдесят кілометрів доведеться їхати години півтори. Тут дуже багато ям, які змушують скидати швидкість майже до нуля.
Чотирисмугова траса Дніпро-Запоріжжя місцями ремонтується, через що один з напрямків може бути закрито (рух перенаправляється по зустрічних смугах). Загалом ця траса - не в ідеальному стані, місцями на ній виконано ямковий ремонт. Однак ця дорога все ж дозволяє без побоювань за колісні диски і підвіску розвивати досить пристойну швидкість.
Запорізька область
Після Запоріжжя близько 50 км доведеться їхати трасою Харків-Сімферополь до Василівки. Не можу пригадати, коли ця ділянка ремонтувалася, але з роками її якість майже не погіршується. Втім, горбистий рельєф місцевості тут не завжди дозволяє розвинути велику швидкість. Крім того, місцями дорога звужується до двох смуг. Дорога на Бердянськ після Василівки веде або через Мелітополь і Приморськ, або через Токмак. Якщо хочете довше побути на пристойній дорозі - їдьте через Мелітополь, відстань-бо практично однакова. Тому що дорога через Токмак завдовжки майже в 140 км майже вся - доволі низької якості, незважаючи на ямковий ремонт.
Дорога назад
Вона різнилася тим, що ми поїхали іншим берегом Дніпра, через Кам'янське (колишній Дніпродзержинськ) і Кременчук. Тут рекомендується об'їхати Дніпро по дуже хорошій об'їзній дорозі, побудованій під час підготовки до Євро-2012. Важливо тільки не пропустити потрібний поворот з траси Запоріжжя-Дніпро, бо про потрібні покажчики дорожні служби чомусь не подбали. Однак якщо ви на неї потрапите - отримуйте задоволення від водіння і практично повної відсутності транспорту. Тримайте шлях на Кам'янське. Якість дорожнього покриття дещо погіршиться, коли ви покинете об'їзну, і помітно погіршиться, коли проїдете Кам'янське.
Дорога Кам'янське - Кременчук була в поганому стані навесні цього року. Однак зараз величезні ями залатали. Дуже погана коротка ділянка в Кіровоградській області, яка пролягає через село Куцеволівка. Тут дорога майже без ям, але дуже й дуже нерівна, так що швидше 40 км на годину їхати надзвичайно некомфортно. Роки йдуть, але ніхто цей коротенький відрізок дороги навіть не намагається ремонтувати.
Взагалі Кіровоградську область сміливо можна назвати чемпіоном по поганих дорогах, якщо їхати через неї у південному напрямку. Поверталися ми також через Черкаси, а оскільки до відкриття моста знову не встигли, довелося після Кременчука, який знаходиться в Полтавській області, повертати на Світловодськ (знову Кіровоградська область), щоб потім через Чигирин потрапити до Черкас.
Дорога в районі Світловодська, якою слід об'їхати місто, не дозволяє рухатися швидше 10-20 км на годину, оскільки являє собою фактично ґрунтівку. Цікаво, що і два роки тому ця дорога була в такому ж жахливому стані, тобто ніхто навіть і не намагався нею займатися. Тому за можливості намагайтеся уникати цього маршруту.
Взагалі ж найкомфортніше їздити на курорти Азовського моря трасою Київ-Харків із поворотом або на Дніпро, або на Красноград. Цю дорогу відремонтували ще в рамках підготовки до Євро-2012, і якість її покриття, як і раніше, дуже висока. Зрозуміло, якщо ви зібралися в Одесу, то альтернативи Одеському автобану просто не існує, однак особисто у мене виникає одне питання: скільки років іще потрібно для того, щоб повністю відремонтувати Одеську трасу в Київській області...
Денис Попович, спеціально для «Слово і Діло»
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»