Ми вирішили розібратися, які обіцянки щодо громадського транспорту мери давали з 2015 року і як вони їх виконували. З'ясувалося, що хоч більшість з них ще лишається на контролі наших аналітиків, загальна картина по країні виглядає не так уже й погано: 29 виконаних до 10 проваленим обіцянок.
Лідерами по виконаних обіцянках з галузі міського громадського транспорту зараз є мер Києва Віталій Кличко і Вінниці Сергій Моргунов, за якими з 2015 року ми зафіксували по 5 виконаних обіцянок.
Друге місце по турботі про громадський транспорт серед мерів поділили Олександр Симчишин в Хмельницьку та Андрій Садовий у Львові, за якими числиться по 4 виконаних обіцянки, а третє місце з трьома посідає міський голова Сум Олександр Лисенко.
При цьому і Кличко і Лисенко одночасно потрапили на перше місце в антирейтингу – у них по дві провалених обіцянки.
На деяких з транспортних обіцянок мерів ми вирішили зупинитися окремо. Так, за міським головою Запоріжжя наші аналітики зафіксували цікаву обіцянку обладнати весь комунальний транспорт міста GPS-навігаторами до кінця поточного року. Ймовірно, Володимир Буряк все ж мав на увазі передавачі, які дозволять в реальному часі стежити за рухом громадського транспорту, оскільки водії трамваїв і тролейбусів навряд чи потребують порад «через 200 метрів поверніть направо», які даватиме куплений за міські гроші навігатор.
Схожу обіцянку наприкінці 2015-го давав мер Миколаєва Олександр Сенкевич, коли запевнив, що у всьому громадському транспорті та маршрутках з'являться GPS-передавачі, а мер Ужгорода Богдан Андріїв навіть виконав його в строк і рух автобусів в місті відстежується за допомогою GPS.
в грудні 2016 року на тлі масових протестів городян через подорожчання проїзду в маршрутках до 6 гривень запевнив людей, що «покінчить з картельною змовою» і доб'ється зниження цін. Незважаючи на досить рішучі заяви, безкомпромісна боротьба політика мала досить скромні результати: 81 маршрут залишив ціну в 6 гривень, і тільки 51 маршрутка знизила вартість проїзду до 4-5 гривень.Обіцянки мера столиці Віталія Кличка з громадського транспорту останнім часом стали менш розмашистими: якщо в 2015 році він погрожував випустити на вулиці 66 нових тролейбусів і благополучно провалив цю обіцянку, то в 2016-му він став скромнішим і впорався із закупівлею 21 нового тролейбуса (щоправда, за кредит ЄБРР).
Аналогічні обіцянки є і в активі мера Одеси Геннадія Труханова, який до кінця цього року обіцяв купити 45 нових тролейбусів. У червні тендер на постачання виграв білоруський «Белкоммунмаш» і перша партія куплених за гроші ЄБРР тролейбусів якраз мала прибути до Одеси днями.
У свою чергу за мером Львова Андрієм Садовим наші аналітики ще в жовтні 2015 року зафіксовали обіцянку провести «ребрендинг міського транспорту». З огляду на, що маркетингове поняття ребрендингу зазвичай включає в себе зміну логотипів, позиціонування на ринку, стратегії і підходів до реклами, наші аналітики все ще ламають голови над тим, що ж він намагався так кучеряво пообіцяти – чи перефарбувати громадський транспорт, чи розмістити на ньому рекламу.
Дещо похмуро звучить свіжа обіцянка мера Івано-Франківська Романа Марцинківа запустити спецперевезення від вокзалу до кладовища, хоча йдеться лишень про маршрутки, які у поминальні дні безкоштовно возитимуть городян з «картою івано-франківця», для інших проїзд буде платний.
У мера Тернополя Сергієм Надалом ще з виборів є обіцянка побудувати новий автовокзал на Подволоцькому шосе, і зараз наші аналітики перевіряють, на якому етапі перебуває його будівництво.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»