Ми продовжуємо відстежувати роботу голів обласних держадміністрацій і те, як вони виконують свої обіцянки. На тлі січневого подорожчання проїзду в маршрутках аналітики «Слова і Діла» вирішили відстежити, як голови обладміністрацій регулюють роботу комунального транспорту.
Варто сказати, що чиновники стали обережніше давати обіцянки у сфері пасажирських перевезень. До того ж багато обіцянок зараз перебувають у процесі виконання. Однак є й такі обіцянки, виконання яких затягнулося на кілька років.
Так, голова Львівської ОДА Олег Синютка ще в серпні 2015 року запевнив, що в 2016 році в усій області почне працювати диспетчерська служба контролю за маршрутками та пасажирськими автобусами.
«Вважаю, що рух транспортних засобів, що здійснюють пасажирські перевезення в області, має зазначатися на кожній автостанції. Тому ми почали зі Стрийського автовокзалу, який сьогодні є найбільшим в області. А вже наступного року така система функціонуватиме на території всієї Львівщини. Це пілотний проект в Україні. Якщо інші області захочуть скористатися аналогічною системою, то зможуть вивчити наш досвід», – заявив Синютка два з половиною роки тому.
До кінця 2016 року обіцяна система контролю автобусів на рейсах не запрацювала, тому що не всі маршрутки встигли обладнати GPS-пристроями. Але на Стрийському автовокзалі урочисто відкрили єдину диспетчерську службу з контролю за обласними маршрутками та автобусами.
Два роки тому в. о. голови Запорізької обласної державної адміністрації Костянтин Бриль пообіцяв навести лад у роботі пасажирських автомобільних перевезень.
«Головне – це безпека та комфорт запорізьких пасажирів. Для цього слід відійти від маршруток, які заполонили весь проспект Леніна. В центрі міста мають їздити великі комфортні автобуси. А їхні доходи мають іти до бюджету міста, а не до кишень монополістів», – заявив він.
У лютому 2016 року в громадському транспорті встановили відеореєстратори та безготівкову систему розрахунку за проїзд. За словами Бриля, в міському транспорті Запоріжжя цю систему перевізники мають впроваджувати самостійно.
На сайті Запорізької ОДА з'явився так званий «чорний список» водіїв автобусів, які порушують ПДР та відмовляють пільговикам у проїзді.
На трьох приміських маршрутах Запоріжжя-Балабине, Запоріжжя-Кушугум і Запоріжжя-Малокатеринівка почали курсувати автобуси великої місткості з низькими пандусами. Планувалася, що такі автобуси почнуть їздити в усій області.
У березні 2017 року Бриль заявив, що проект не був реалізований, як планувалося, однак він продовжить цю роботу.
Щодо обіцянок 2018 року, то вельми амбітно прозвучала заява голови Харківської ОДА Юлії Світличної про те, що цього року рухомий склад метрополітену буде оновлений мінімум на 25%. Поживемо – побачимо.
Голова Волинської ОДА Володимир Гунчик пообіцяв запровадити загальнообласну програму компенсацій за проїзд для пенсіонерів.
У 2015-2018 роках передбачена виплата допомоги членам сімей загиблих учасників АТО по 300 гривень двічі на рік. Однак у 2016-2017 роках через брак грошей у місцевих бюджетах затверджені видатки на погашення заборгованості та часткове проведення компенсаційних виплат.
Мабуть, найрізкішу обіцянку дав голова Житомирської ОДА Ігор Гундич, заявивши, що розірве договори з перевізниками, якщо вони не знизять завищені тарифи на проїзд.
«Розбір польотів за підняття тарифів буде. Однозначно. Я не буду махати шашкою, а просто розірву договор з тими, хто не піде назустріч людям і не опустить необґрунтовано завищені тарифи», – пообіцяв чиновник на своїй сторінці в Facebook.
Детальніше – на інфографіці.
Як дбають про громадський транспорт мери міст, дивіться на нашій інфографіці.
Також аналітики «Слова і Діла» відстежили, як голови ОДА будують нові школи.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»