Така практика не нова. Є багато різних прикладів успішного досвіду монетизації пільг на проїзд.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів економіст Борис Кушнірук, оцінюючи ініціативу Кабміну щодо монетизазії пільг на проїзд.
«Засновник компанії IKEA, попри те, що був мільярдером, користувався громадським транспортом і показував посвідчення, яке давало право платити не 100%, а 50% вартості. Така система діє у Швеції. Можуть бути різні схеми», – зазначив Кушнірук.
«У нас дійсно є категорії – інваліди, ветерани, пенсіонери, – які мають право на безкоштовний проїзд. Якщо їм замість проїзду розраховується середня кількість поїздок, видається компенсація в грошовій формі, то в такому разі вони мають можливість самі зробити вибір. Можливо, їм надається пільга, якою вони не користуються, а якщо їм надати кошти за це, то це значно вигідніше», – уточнив економіст.
Однак, на його думку, значно кращою була б інша система компенсації – якби видавали не живі гроші, а можливість придбати абонемент.
«Залежно від того, скільки людина їздить, так ним і користується», – додав експерт.
«У цьому процесі є багато нюансів. Наприклад, питання, чи можуть скористатися такими пільгами в сільській місцевості. Переважно ні. Виходить, ця категорія повністю позбавлена права на ту пільгу, яка передбачається, й вони опиняються в менш вигідному становищі, ніж люди, які проживають у великих населених пунктах. Безперечно, монетизація має місце, але все потрібно продумати», – резюмував Борис Кушнірук.
Раніше віце-прем’єр-міністр Павло Розенко провалив терміни запровадження монетизації пільг.
Загалом у Павла Розенка в досьє 40% виконаних обіцянок проти 24% провалених. У рейтингу відповідальності членів уряду він на 12-му місці.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»