Разом із весною в Україну прийшла традиційна проблема: сніг зійшов разом з асфальтом. Дороги в країні ремонтуються щороку, на це виділяються мільярди бюджетних коштів, проте багато трас усе одно в ямах та вибоїнах. «Слово і Діло» зібрало, що пишуть у соціальних мережах про стан українських доріг.
При цьому чиновники регулярно дають обіцянки щодо ремонту доріг. Кабінет міністрів, за словами прем'єра Володимира Гройсмана, до 5 березня мав ухвалити рішення щодо нових нормативів у будівництві. Однак зміни поки лише напрацьовуються.
Цього року міністр інфраструктури Володимир Омелян обіцяв завершити ремонт траси Київ-Одеса (щоправда, лише в межах Київської області). Минулого року міністр виконав обіцянку відремонтувати понад 2 тисячі кілометрів доріг в Україні. Ремонтні роботи були проведені, проте дороги чомусь усе одно в жахливому стані. До речі, в 2018 році на розвиток дорожньої інфраструктури Гройсман обіцяв залучити понад 40 мільярдів гривень. За підсумками року подивимося, як будуть використані ці кошти.
Загалом, на словах у чиновників все добре, а на ділі – не дуже. Ми сьогодні вирішили подивитися в соціальних мережах, що пишуть українці про реальний стан доріг.
«Так виглядає дорога Р78 (Харків-Зміїв-Балаклія-Горохуватка) на ділянці Харків-Балаклія, якщо на неї нанести всі ями, які є критичними, або ділянки, де не проїдеш швидше 15-20 кілометрів на годину. Причому на зображенні далеко не всі ями, це лише критичні, дуже великі ями або ділянки, які потрібно ремонтувати обов'язково», – написав Дмитро Булах.
«Траса Харків-Суми. Їдеш до Вільшан і лаєшся, злишся й психуєш. Далі ти просто зупиняєшся посеред дороги, вибираючи узбіччя, яким можна проповзти», – написав Сергій Могила.
«Траса Київ-Одеса від Білої Церкви до Умані – RIP. Таке відчуття, що прилетіли прибульці й поцупили для своїх невідомих цілей ділянки дороги. А те, що залишилося, розбомбили з орбіти, випробовуючи нову зброю», – поділився своїми враженнями Володимир Полуєв.
«Щовесни ми проходимо тест на дієздатність та ефективність держави. Тест, де не можна списати, підтасувати або купити результати. Все гранично прозоро й зрозуміло. Стан дороги на вулиці Теліги, на трасі Київ-Одеса та в Кіровоградській області – й не потрібно жодних слів», – написав Микола Капітоненко.
«Вчора їхали трасою Київ-Одеса й думали, що гірше не буває. Сьогодні їдемо нею ж назад на Київ. І зрозуміли, що буває», – написала Анна Капацинка.
«Володимире Омелян, дорогу цю (трасу Київ-Одеса – ред.) ремонтують щороку. І щороку ось таке. Питання №1: чи є чорний список підрядників, до якого вносяться ті, хто ремонтує ось із таким ефектом. Питання №2: коли буде реалізація програми впровадження вагового контролю? Адже з такими перевантаженими фурами, які є там, не допоможе жоден ремонт. Питання №3: коли буде реалізована програма, аналогічна російському «Платону»? Далекобійники використовують дороги в комерційних цілях – вони мають платити за це», – написав Сергій Костеж.
Нагадаємо, «Слово і Діло» розбиралось, як голови обласних адміністрацій дбають про дороги.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»