В Україні можуть скасувати жовтий сигнал світлофора через масштабну ДТП, яка сталася 17 квітня в Кривому Розі.
Кабінет міністрів учора, 18 квітня, дав доручення Міністерству внутрішніх справ, Міністерству інфраструктури, «Укравтодору», Нацполіції та «Укртрансбезпеці» розглянути це питання. «Це дуже правильна ініціатива, тому що, проаналізувавши останні резонансні ДТП, всі вони пов'язані з проїздом на жовтий сигнал світлофора. Деякі водії не хочуть розуміти й трактують це так, що одному ще можна, або іншому вже можна, а потім гинуть люди», – вважає заступник голови Мінінфраструктури Юрій Лавренюк.
«Слово і Діло» розбиралося, що про цю ініціативу думають українці.
«Наслідком цього ДТП має бути не скасування жовтого сигналу, а підвищення вимог безпеки до міського транспорту. Забиті маршрутки – це Африка. У великих містах із великим потоком пасажирів вони мають зникнути з вулиць. Справжня причина їх появи – це корупція. Мери багатьох міст просто за хабарі віддають найкращі маршрути приватним перевізникам, а міський транспорт знищують. Ось із чим потрібно боротися», – вважає журналіст Денис Казанський.
«По-моєму, в нас знову діють за схемою: «мажори перевищують швидкість, значить, усім потрібно збільшити штрафи», хоча мажорам ці підвищення якраз до... Або хтось зацікавлений у заміні світлофорів на дорогах країни – це колосальні гроші. Тому що скасування жовтого світла призведе, по-перше, до збільшення заторів (все-таки жовтий є підготовчим і попереджувальним, а без нього двигуни вмикатисмуться повільніше). По-друге, атмосфера на світлофорах і гудіння клаксонів будуть набагато більш нервовими (ті, хто поспішає, не люблять водіїв, які ловлять ґав). По-третє, пішохід може швидко зупинитись, а як гальмувати водієві на червоний, що різко увімкнувся?», – написав Сергій Гармаш.
«Так влаштована людська психіка: помітна частка водіїв сприймають жовтий сигнал як «уже можна» або «ще можна», а не як прописано в ПДР «приготуватися, вже не можна»/«ще не можна, але приготуйтеся». Крім того, перехід на спрощену систему «зелений або червоний» спростить також і судові провадження в аваріях: «там був уже/ще жовтий» більше не буде виправдальним аргументом адвокатів. Зрештою, дійсно, цілком достатньо або миготіння червоного, або зеленого сигналу перед перемиканням, або взагалі таймерів зі зворотним відліком. Це дійсно сприйматиметься психікою як «приготуватися», жодних двозначностей або різночитань», – написав політолог Олексій Голобуцький.
«Тобто проблема не в тому, що в країні немає дорожньої поліції й драйвери забили на правила дорожнього руху та здоровий глузд ... провина, виявляється, світлофора. Так можна заборонити й пішохідні переходи, тому що водії щось там неправильно сприймають, і збивають трудящих; і алкоголь потрібно заборонити, і мобільний зв'язок», – написав журналіст Орест Сохар.
«Особисто я як водій досить часто спостерігаю, що на жовтий сигнал світлофора водії реагують по-різному, тому, напевно, ця пропозиція має сенс. Але куди важливіше, мені здається, реалізація комплексного підходу в боротьбі за безпеку на дорогах. Причому важлива як невідворотність покарання за порушення, так і фото- та відеофіксація порушень», – вважає політолог Олеся Яхно-Білковська.
Нагадаємо, 18 квітня помер один із постраждалих в аварії в Кривому Розі, таким чином, число загиблих зросло до 9 людей.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»