Чи може Україна заборонити жовтий сигнал світлофора та чи потрібно це?

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

По-перше, слід розставити всі крапки над «і». Ця ініціатива належить не Кабміну, а окремій персоні, чиновнику – заступнику голови Мінінфраструктури Юрію Лавренюку. По-друге, пропозиція недоречна.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів гендиректор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, оцінюючи інформацію про те, що в Україні можуть скасувати жовтий сигнал світлофора через масштабну ДТП у Кривому Розі.

«Є Міжнародна конвенція про дорожні сигнали та знаки, яка була затверджена ООН у 1968 році. ВР УРСР у 1974 році долучилася до цієї Конвенції. Є Віденська конвенція про дорожній рук 1968 року. Уже Україна долучилася до цієї конвенції. В цій конвенції чітко прописано – червоний, жовтий, зелений. Якщо Україна хоче чогось нового, в тому числі виключити жовтий сигнал світлофора, то для цього доведеться вийти з цих конвенцій, інакше це буде порушенням міжнародних документів», – зазначив Назаренко.

На його думку, ця пропозиція недоречна, як і аргумент про те, що в деяких країнах вжили таких заходів.

«Чомусь не уточнюється, що країна, яка пішла на скасування жовтого сигналу світлофора, – це РФ, точніше Москва, яка на початку 2000-х років вилучила жовте світло, але потім повернула все одно», – уточнив фахівець.

На його переконання, в такому разі Україна має визначитися, чи живемо ми за світовими законами взагалі.

В Україні можуть скасувати жовтий сигнал світлофора: реакція соцмережЖовтий сигнал світлофора можуть скасувати. Що про цю ініціативу Кабміну думають у соцмережах – в огляді Слова і Діла.

«Ця ініціатива схожа на ініціативу взяти й скасувати понеділок із фільму «Діамантова рука». А що, як через кілька днів станеться аварія, тому що хтось поїде на зелене світло світлофора? Тоді скасовувати його також? То, може, в рамках декомунізації скасувати червоне світло?», – додав експерт.

Він підкреслив, що сфера відповідальності заступника міністра – саме маршрутні перевезення.

«ДТП в Кривому Розі сталася за участю маршрутки Mercedes Sprinter і водій залишився живим, хоча вся передня частина автомобіля розбита вщент. Водій залишився живим, тому що сидіння водія випробовували у відповідній лабараторії Mercedes. А загинули пасажири позаду, тому що вони сиділи на сидіннях, які були виготовлені десь в українському сараї. Тобто грузові мікроавтобуси переобладнують, на жаль, так, що в разі ДТП люди просто вилітають», – пояснив Назаренко.

Якщо в автомобілі не буде сидінь і люди стоятимуть, то будь-яке зіткнення призведе до летальних наслідків, наголосив він.

«Такі вантажні мікроавтобуси з поставленими в українських сараях пасажирськими сидіннями потрібно заборонити. І саме це є відповідальністю конкретного заступника міністра, адже він відповідає за «Укртрансбезпеку». Такі мікроавтобуси потрібно знімати з доріг, забирати ліцензію», – констатував фахівець.

«Жовтий сигнал світлофора не можна скасовувати. Це безглуздо. Дорожні знаки також не всі виконують. Забороняти?», – резюмував Олег Назаренко.

«Слово і Діло» розбиралося, що про цю ініціативу думають українці.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: