Раніше техогляд був зведений до торгівлі талончиками, тому його скасування було доречним. Якщо повертати техогляд, то він має бути дієвим.
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, оцінюючи ініціативу повернення техогляду для авто.
Фахівець наголосив, що Україна зобов’язана повернути ТО відповідно до 40 та 45 директив ЄС, але має це зробити не пізніше ніж за п’ять років до набуття чинності в повному обсязі Угоди про асоціацію, тобто до 2022 року.
«Техогляд хочуть повернути вже зараз, аргументуючи тим, що ВР у вересні хоче скасувати на вимогу «євробляхерів» екологічні норми «Євро-5», «Євро-4» й замінити їх техоглядом. Це вимога «євробляхерів» – зробити, як в ЄС. В ЄС екологія контролюється техоглядом», – зазначив Назаренко.
На його переконання, техогляд слід впроваджувати за досвідом Німеччини, аджео якщо це буде настільки ж корупційно, як у Литві, то краще його не запроваджувати знову.
Литва – це все-таки в минулому радянський простір. Корупція, хабарництво, яке було в Союзі, залишилось як в Україні, так і в Литві, акцентував він.
У Литві дійсно відсутній контакт між водієм і тим, хто проводить техогляд, тобто можливості передати хабар виключені, уточнив експерт.
«Однак роблять інакше. Машину завозить і ставлять на техогляд на СТО. У машині нібито випадково «забувають» 150 євро. Про цю ставку всі знають, працівники СТО знаходять кошти, авто на «бляхах», навіть яке ледве їздить, виходить, адже вони розуміють, що таке авто не для пересування в Литві, бо якщо авто з техоглядом і розвалюватиметься, то поліція проведе розслідування й усе з’ясує. Авто на єврономерах із таким техоглядом приїзжджають потім і в Україну», – пояснив Назаренко.
За його словами, в Німеччині техогляд проводять самі автомобілісти та приватники, яких визначають самі автомобілісти.
«Є клуб, який об’єднує всіх автомобілістів Німеччини, який акредитує й визначає СТО, що мають право проводити техогляд. Так має бути і в Україні. Якщо це робитиме в нас держава, це не має сенсу. Саме автомобілісти більш компетентні. Призначення в Україні таких СТО для проведення техогляду має бути під контролем автомобілістів», – підкреслив експерт.
На його думку, також слід змінювати законодавство й впроваджувати кримінальну відповідальність за видачу талонів несправному авто після ТО.
Згідно з чинним законодавством, якщо, наприклад, в авто, яке виїхало із СТО й проїхало 200 метрів, відмовили гальма, що спричинило ДТП, то за ґрати піде водій, а мали б начальник СТО та майстер, який ремонтував авто. Навіть у радянські часи існувала кримінальна відповідальність за випуск несправного авто, наголосив він.
«На сьогодні багато СТО хочуть проводити техогляд, бо це ласий шматок, а потрібно, щоб ті, хто проводить техогляд, розуміли, що це не лише збирання грошей з українців, що це не торгівля талончиками, а відповідальність. Звичайно, авто може зламатися в експлуатації, але є технічна автомобільна експертиза, яка все визначить. Наприклад, що запчастина, яка стала причиною ДТП, не відповідала нормам навіть на момент ТО», – резюмував Олег Назаренко.
Як домогтися компенсації за пошкоджений автомобіль на розбитій дорозі, читайте за посиланням.
Також аналітики порталу з'ясували, чим небезпечні іномарки на єврономерах.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»