Що допоможе зупинити перегони на українських дорогах?

Читать на русском
Микола Хавронюкексперт з питань корупції

Є моменти, які заважають навіть добросовісним водіям. Наприклад, наша розмітка подекуди взагалі розмита.

Таку думку в коментарі «Слову і Ділу» висловив доктор юридичних наук, директор із наукового розвитку Центру політико-правових реформ Микола Хавронюк, оцінюючи аварійність на українських дорогах.

«По-перше, дуже заважає недостатність розмітки, а по-друге, ями на дорогах, які потрібно об’їжджати час від часу. Якщо це недобросовісні водії, які ігнорують будь-які знаки, розмітку, намагаються перегнати авто поряд чи попереду й порушують інші правила, то такі порушення потрібно виправляти за допомогою високих штрафів», – зазначив Хавронюк.

На його переконання, якщо тих, хто влаштовує перегони на дорогах, не намагатися спіймати й не штрафувати, то їхня поведінка й надалі розвиватиметься за спіраллю, поки не призведе до тяжких наслідків.

Крім того, так склалося, що багато водіїв вважають, що не перебувають під дією закону, додав він.

Резонансні ДТП в Україні: які обіцянки політики дають щодо розслідуваньІгор Мосійчук, зокрема, вже пообіцяв контролювати розслідування за фактом наїзду на дитину в Києві.

Експерт звернув увагу, що навіть у місті водії порушують на кожному кроці, йдеться не лише про швидкісний режим на трасі.

«Це може бути пов’язано з недостатністю інформації про заборону. Тобто в нас недостатньо дорожніх знаків, недостатньо розмітки. Наприклад, якщо ти за кордоном їдеш у потоці, то там розмітка чітко вкаже, чи можна повертати наліво, як рухатися, де шляхи пересування громадського транспорту. В нас розмітка може бути взагалі затертою, а потім це дає підстави для відмазок, чому водій повернув наліво й зіткнувся з авто в підсумку. Потрібно вирішувати цю ситуацію», – пояснив він.

По-друге, має бути належний контроль. Водії не бачать поліції й вважають, що їх ніхто не спіймає й не зможе довести провину, підкреслив фахівець.

«Мають бути належні засоби відеоконтролю, з відповідною сертифікацією, щоб потім мати докази в суді», – уточнив він.

На його переконання, ще однією причиною аварійності на дорогах та порушень ПДР є невирішена ситуація з авто на єврономерах.

«Найбільше порушень вчиняють ті водії, які розуміють, що їх складно буде знайти, адже вони не мають державного номерного знаку встановленого зразку, тікають з місця ДТП, якщо є порушниками, порушують інші правила, подають поганий приклад іншим водіям. Цю проблему потрібно вирішити негайно, незважаючи на те, що можливі так звані народні хвилювання власників «євроблях», – резюмував Микола Хаввронюк.

Як писало «Слово і Діло» раніше, в Україні за півроку сталося майже 70 тисяч ДТП.

До слова, ще в 2017 році міністр внутрішніх справ Арсен Аваков пообіцяв, що за півтора року після ухвалення закону про посилення відповідальності за порушення ПДР будуть встановлені 4 тисячі камер.

Які обіцянки політики дають щодо розслідувань резонансних ДТП – за посиланням.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: