У Києві 23 жовтня сталася ДТП, яка стала топ-темою дня: на бульварі Лесі Українки автокран, у якого за попередньою інформацією відмовили гальма, протаранив 17 автомобілів. Обійшлося без жертв, кілька людей отримали травми. У зв'язку з цим знову актуалізувалося питання, чи варто забороняти рух вантажівок і фур у місті. Так само, як і після низки масштабних ДТП на трасах, чиновники стали перевіряти надійність пасажирських перевезень. «Слово і Діло» зібрало, які обіцянки політики давали щодо безпеки на дорогах.
Після декількох смертельних аварій на трасах цього літа активізувався міністр інфраструктури Володимир Омелян. З 1 січня наступного року Омелян пообіцяв впровадити тахограф і gps-tracker для перевізників. Крім того, переобладнані транспортні засоби не використовуватимуться для перевезення пасажирів: «З 1 січня 2019 року маршрутки, які були переобладнані з вантажних транспортних засобів на пасажирські, не використовуватимуться для перевезення пасажирів. Такі автобуси будуть евакуюватися на штрафні майданчики й потім іти на металобрухт».
Також, за словами міністра, незабаром з доріг зникнуть жовті «Богдани». «У першу чергу ми помітимо це на міжобласних маршрутах. У нас уже є заявки від окремих компаній про те, що вони готові виходити на маршрути за новими правилами новим рухомим складом. Зараз відбувається процес узгодження», – додав він.
Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков пообіцяв, що за півтора року після ухвалення закону про посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху будуть встановлені 4 тисячі камер. Про це він говорив ще в листопаді минулого року, а законопроект досі очікує розгляду у Верховній Раді. Тому виконати свою обіцянку міністр ще не може.
У парламенті, своєю чергою, працюють над законодавчою базою для забезпечення безпеки на дорогах. Нардеп Борислав Береза восени 2017-го пообіцяв, що подасть законопроект, який істотно посилює покарання за порушення правил дорожнього руху. Відповідний законопроект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення відповідальності за керування транспортними засобами в стані алкогольного, наркотичного або іншого сп'яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їхню увагу та швидкість реакції, й за проїзд на заборонний сигнал світлофора)» з'явився в Раді в грудні. Зараз він очікує розгляду.
Антон Геращенко запевнив, що система автовідеофіксації правопорушень на дорогах буде запущена вже в 2018 році. Над запуском цієї системи він працює разом з Аваковим. Спочатку камери планують встановити в обласних центрах, а пізніше – в усій Україні. Наприкінці січня нардеп повідомив, що вже розроблені технічні стандарти для відеокамер, розробляється програмне забезпечення для серверів, на які збиратиметься інформація. Запуск планують на друге півріччя.
У вересні Рада ухвалила законопроект про підвищення штрафів за порушення правил користування ременями безпеки. Спікер парламенту Андрій Парубій обіцяв, що на розгляд протягом двох пленарних тижнів будуть винесені питання про посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху, й свого слова дотримав.
Кілька обіцянок провалив Мустафа Найєм. У 2016 році депутат сказав, що розробить законопроект про зниження порогової швидкості в містах до 50 кілометрів за годину. Найєм обіцяну ініціативу не вніс. Замість цього Кабінет міністрів і Міністерство інфраструктури розробили постанову про зменшення дозволеної швидкості транспорту в населених пунктах. Крім того, нардеп не розробив законопроект щодо зниження норми дозволеної швидкості для автомобілів на окремих ділянках дороги.
У місцевої влади є свої способи сприяти підвищенню безпеки на дорогах. Наприклад, встановлювати світлофори. Руслан Марцінків до кінця року обіцяв додатково замінити 10 світлофорів. «14 світлофорів вдалося замінити й ще близько 10 світлофорів до кінця року будуть замінені. Я думаю, це також хороша інвестиція в безпеку та розвиток», – сказав мер Івано-Франківська.
У мера Дніпра Бориса Філатова плани масштабніші – встановити й оновити 36 світлофорних об'єктів до кінця цього року.
Голова Одеської обласної адміністрації Максим Степанов бореться з рухом перевантажених вантажівок. Минулого року він виконав обіцянку ініціювати підвищення штрафів для машин із перевантаженням. Із цим питанням він звертався до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана. Також він заявив про намір збільшити кількість штрафмайданчиків для вантажівок. Станом на грудень в області був реалізований пілотний проект зі створення штрафмайданчиків, їх зараз діє чотири.
Нагадаємо, в Україні за першу половину року відбулося майже 70 тисяч ДТП.
Олександра Худякова, спеціально для «Слова і Діла»
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»