Чому українці не можуть купити дешеві іномарки?

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

А чому сьогодні українців зомбують, що саме через «грабіжницькі акции» вони не можуть купити собі дешеві іномарки? Саме акцизи, а не мита й ПДВ?

Про це на своїй сторінці в Facebook написав генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, передає «Слово і Діло».

Припустимо, купив українець собі дев'ятирічний «Рено Меган» 1,5 літра за 5 тисяч євро. Нехай відшкодує при розмитненні аж 96 євро «грабіжницького акцизу» й ще 500 євро мита та 1120 євро ПДВ, навів приклад експерт.

«Зменшать 96 євро «грабіжницького акцизу», або навіть скасують його, й усе одно українець платитиме 10% мито й 20% ПДВ. Але чому ж українців зомбують «агітатори», що шкідливий саме акциз? Хтось чув десь вимоги до нардепів скасувати мито чи ПДВ?», – зазначив Назаренко.

За його словами, нарахують 10% мита й 20% ПДВ навіть на авто реальною вартістю 500 євро, виходячи з митної оцінки цього авто в 5 тисяч євро.

Скільки іномарок на єврономерах їздить Україною та чим вони небезпечніЯкі проблеми пов'язані з нелегальними іномарками та скільки їх потрапило до країни в 2017-2018 роках, розбирались аналітики Слова і Діла.

«І нічого не доведете, оскільки є методи визначення вартості за аналогічним товаром, за інформацією «СуперШваке» тощо. А ось для свого родича, наприклад, той самий митник рахуватиме 10% мито й 20% ПДВ з авто реальною вартістю 10 тисяч за фальшивою експертизою, виходячи з вартості авто в 500 євро», – пояснив він.

Акциз прив'язаний до обсягу, махінації тут неможливі, а ось із митом і ПДВ можна спекулювати. Тому люди, в яких митниця «схоплена», з екранів ТБ переконують, що зло в 96 євро «грабіжницького акцизу», додав експерт.

«По-друге, за його словами, на вживані авто 3-4-4,5 літри акциз реально великий, на відміну від 1,5-1,6 літра, тому забезпечені люди, які хочуть їздити на об'ємних «Лексусах», «Порше», «Рендж», «Мерсах» та БМВ, усіляко переконуватимуть простих українців, що зменшення акцизу з 96 до 76 євро на 1,5-літрове авто – це «перемога», хоча «перемога» – таке зменшення саме для їхніх «Рендж Роверів», – констатував він.

Взагалі, на його думку, потрібно забути про акциз, мито та ПДВ й назвати, наприклад, податок при імпорті авто «імпортний автозбір».

«Головне – запровадити фіксовані ставки (специфічні) в прив'язці до обсягу двигуна, а не адвалорні у відсотках від вартості авто, інакше завжди будуть заниження та зловживання на митниці», – резюмував Олег Назаренко.

Нагадаємо, аналітики «Слова і Діла» з'ясували, скільки іномарок на єврономерах їздить в Україні й чим вони небезпечні.

Що на цю тему обіцяли політики – в нашому огляді.

Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: